Ambrus
-7 °C
3 °C

A Minardi-utód sikercsapat lehet

2005.09.13. 11:05
Tíz hónap alatt minimum 250 millió dollárt, azaz 50 milliárd forintot költött a Forma-1-re Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa. A milliárdos üzletember tavaly novemberben a Jaguart, múlt hétvégén a Minardit vásárolta meg. Az előbbi neve ma már Red Bull Racing, az utóbbiét még nem tudni, de lehet, hogy húsz év után eltűnik a Minardi.
"A Spa-Francorchamps pályán kötött megállapodás értelmében 2005. november elsejétől az osztrák Red Bull GmbH veszi át a Minardi Forma-1-es csapat vállalati részvényeit, és ettől kezdve a cég felel a csapat versenyzéséért" - adott ki közleményt a hétvégén a Red Bull, amelyek így két istállója lesz a 2006-os F1-es mezőnyben.

Tízmilliárd darabja

Nem tudni pontosan, mennyit fizetett az osztrák milliárdos energiaital gyártó, Dietrich Mateschitz a sorozat legkisebb csapatáért, de az f1racing.net úgy értesült, 50 millió dollár (10 milliárd forint) körül költött az üzletember.

Az összeggel így kevesebb, mint egy éven belül 100 millió dollárt (20 milliárd forint) áldozhatott Forma-1-es istállókra, hiszen múlt novemberben hasonló összegért juthatott a Jaguarhoz is, amelyből a Red Bull Racinget létrehozta.

Több csapat, több reklám


Dietrich Mateschitz

Mateschitz döntését több tényező is motiválta, a legkézenfekvőbb, hogy az új gárdával még két Red Bull-színekben pompázó autó lesz a rajtrácson, illetve kettővel több pilóta flangál a paddockban az üdítő emblémájával ellátott overallban.

A második csapat neve egyelőre nem ismert, ám elképzelhető, hogy 20 év után eltűnik a Minardi név a Forma-1-ből.

Az újonc csapat és a már meglévő egymástól függetlenül működik majd, a pályán ellenfelekként küzdenek. Pilótái valószínűleg Vitantonio Liuzzi és az amerikai Scott Speed lesznek, míg az autóba Cosworth-motor kerül.

Nem Stoddart lesz a főnök

Előbbiek közül Liuzzi futamokon is indult idén, de mivel rendre gyengébben teljesített, mint váltótársa, Christian Klien, kikerült a versenyzők közül. A pénteki szabadedzéseken viszont rendszeresen tesztelt, míg Speed az észak-amerikai futamokon vezetett pénteken. A Red Bull állandó pilótája David Coulthard, neki természetesen sosem kell pihennie.

Nem tudni biztosan azt sem, ki lesz a csapat főnöke. A Minardi eddigi tulajdonosa, Paul Stoddart a megállapodás értelmében nem maradhat a gárda élén, ám elképzelhető, hogy tanácsadóként számítanak rá.

Nemsokára eléri a 400 milliót

Kizárható, hogy Mateschitz állna a team élére, ő továbbra is a finanszírozással foglalkozik. Lesz is dolga bőven, hiszen első számú alakulatára idén 150-170 millió dollárt (30-32 milliárd forint) költött, és ha a Minardiból sikeresebb csapatot szeretne, az is belekerül majd ugyanennyibe.

A kontó így már 300 millió körül mozog, és akkor még nem számoltuk azt a 100 milliót, amit a vásárlásra költött.

Három ok, amiért kellett a Minardi
A Minardi megszerzésének három legegyszerűbb okát pontokba szedve, a kommünikéjében is megfogalmazta a Red Bull-menedzsment.
1. A Red Bullnál több a tehetséges pilóta, mint az elérhető autók száma. Ez azt jelentette, hogy az új versenyzőket két módon juttatjuk kocsihoz: vagy egy másik csapatban, a saját autóink számát növeljük. Hosszas megfontolás után a Red Bull úgy döntött, a második lehetőséget választja, azaz emeli a versenyautók számát.
2. A Forma-1 jelenlegi helyzetét vizsgálva a vállalat úgy véli, hogy a második csapat nemcsak a jelenlegi forrásait őrizheti meg, de a jövőben saját bevételhez is juthat, míg végül szinte önfinanszírozó lesz.
3. Az akvizíció nyomán a Red Bullnak immár két szavazata lesz a Forma-1 jövőjét illető kérdésekben.