Több pénzt kapnak
A megegyezést segítette, hogy a Williamsnek az eddig ajánlottnál nagyobb anyagi részesedést biztosítanak az F1 bevételeiből, illetve, hogy a két szervezet bizonyos garanciákat vállalt. Ezeket nem hozták nyilvánosságra, de minden bizonnyal a később életbe lépő technikai szabályokkal és módosításokkal vannak kapcsolatban.
A 2007-ben kifutó szerződést elsőként, idén januárban a Ferrari újította meg, majd a Midland, a Red Bull Racing és vele a Minardiból alakult Squadra Toro Rosso csatlakozott. Utóbbi két gárdának ugyanaz a személy, az osztrák milliárdos Dietrich Mateschitz a tulajdonosa.
Létszámban kiegyenlített a harc
Az F1 folytatásáért lobbizók a Williams kapcsolódásával egyensúlyba kerültek az elszakadással, illetve másik autós versenysorozat létrehozásával fenyegetőző gyári istállókkal szemben. A Renault, a BMW, a Toyota, a Honda és a McLaren-Mercedes még vonakodnak hosszabbítani, mert elégedetlenek a bevételekből származó részükkel, illetve az átláthatatlan és gyakran változtatott szabályokkal.
A két oldal viszont egyre közelebb kerül egymáshoz, és nem kizárt, hogy hamarosan újabb gyár állapodik meg az FOM-FIA kettőssel, melyeket az Forma-1 fő irányítói, Bernie Ecclestone és Max Mosley vezetnek.