További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A futamgyőzelemben hisz
John Howett
A Ralf Schumacher-Jarno Trulli kettőssel érte el legjobb eredményét a gárda, tavaly negyedikek lettek a konstruktőr vb-n. Ötször végeztek az első háromban, John Howett szerint idén összejöhet a legmagasabb fok is. A Toyota Motorsport elnöke természetesen ott volt a Toyota új F1-gépének bemutatóján, sőt, néhány magyar újságíróval külön is beszélgetett a prezentáció után.
"Hiszek benne, hogy képesek lesznek futamot nyerni idén. A világbajnokság jövőre következhet, azt hiszem, ugyan ezekkel a versenyzőkkel" - mondta Howett, de úgy tűnt, az előbbiben hisz, az utóbbiban, vagyis hogy Ralf, esetleg Trulli vb-győztes lesz, inkább csak reménykedik.
Kevesebbet tesztelnének
Tavaly az Autosport című lap azt írta, 365 millió eurós költségvetéssel vágtak neki a szezonnak, ami valószínűleg rekord az F1 történetében. Néhány európai gyártó, főleg a Renault sokallja a költségeket, az FIA tavaly folyamatosan azon dolgozott, hogy mielőbb bevezethessen csökkentő szabályokat, de 2008-ig nem lesz változás. Howett nem is bánja, mert szerinte a jelenlegi F1 sem drága: "Nem mondanám, hogy drága, inkább reális. Ha valaki a világ első számú autós sorozatában akar sikeres lenni, annak nem szabad sajnálnia a pénzt".
A topmenedzser szerint egyébként nem is ők költik a legtöbbet - "két, de lehet, hogy három istálló is előttünk jár" -, ráadásul az FIA intézkedései elhibázottak. Egységes alkatrészekkel és a többi, 2008-ra tervezett korlátozással nem lehet jelentős pénzt megtakarítani: "Az FIA ötleteivel képtelenség csökkenteni a kiadésokat. Ha kevesebbet tesztelnénk, azzal spórolhatnak jelentősebben".
Kompromisszumkésznek kell lenni
Ráadásul a szervezet törekvései azt tükrözik, hogy a nagy gyártók hatalmát akarják korlátozni az F1-en belül, és mihamarabb jöjjenek vissza a kisebb, önálló istállók. "A 2008-as szabályok elfogadhatatlanok a Toyotának. De kompromisszumokra képesek vagyunk, és lehet még tárgyalni".
Sokan a Ferrarit okolják az FIA munkájáért, a tesztkorlátozás megtagadásáért, mások a csapatok közötti egyetértés hiányát kifogásolják. Howett úgy gondolja, egyik sem igaz, mert "a csapatok könnyen tudnak egymással tárgyalni, és a megállapodáshoz sem kell sok idő". Szerinte a "kompromisszumkészség a lényeg, és erre még a Ferrari is hajlandó, persze csak ha a többiek is engednek, és nem állítják kész helyzet elé".