Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

A Renault nem változtat

2006.01.31. 17:08
Hivatalosan is bemutatta új Forma-1-es autóját és csapatát a Renault. Az R26-os gép a tavalyi fejlesztett változata, de már az új, V8-as motor hajtja. A menedzsment és a technikai szakemberek ugyanazok, maradtak a pilóták, ám Giancarlo Fisichella idén le akarja győzni a vb-címvédő Fernando Alonsót.
"Egy célunk lehet, a világbajnokságért küzdeni" - mondta az új F1-es Renault versenyautó keddi, hivatalos bemutatásán Monacóban Patrick Faure, a 2005-ben vb-győztes istálló elnöke.

Győztes csapaton nem változtatnak

Tavaly a francia-angol gárda a konstruktőrök és a pilóták között is az élen végzett, Fernando Alonso a sorozat történetének legfiatalabb győztese lett. Idén így nem volt okuk változtatni: "Tavaly sikerült, ezért ugyan azzal a felállással vágunk neki ennek szezonnak is".

Az istállónál maradt a teljes menedzsment és a technikai gárda, csakúgy, mint a két pilóta, Alonso és Giancarlo Fisichella.

Alonso az 1-est védi

"Meg akarom védeni az 1-es számot a kocsim elején - nyilatkozta a világbajnok, aki 2007-től már a McLarennél indul. - Az első tapasztalataim a gépről pozitívak, a leggyorsabb istállókkal is felveszi a versenyt. A Renault elég erős és magabiztos ahhoz, hogy újra világbajnok legyen".

Az R26-os január 10-én tette meg első köreit, Jerezben, azóta 2700 kilométer futott gondok nélkül. Elődjének, az R25-ösnek nem igazán volt gyenge pontja, így az új gép annak a konkrét fejlesztése.

Az elődnek nem volt gyenge pontja

"Az R26 elődje aggresszíven továbbfejlesztett változata. A 25-nek nem voltak gyengeségei, idén erre alapozzuk a címvédést" - árulta el Bob Bell technikai főnök.

Az előző szezonban néhány futam után nyilvánvalóvá vált, Fernando Alonso lesz a vb-favorit pilótájuk, ám idén Giancarlo Fisichella visszavágásra készül: "A vb-címre pályázok. Nagyszerű ellenfelek leszünk Fernandóval, pontokat akarok szerezni, és versenyeket nyerni. Sikeres szezonra számítok".

Briatore alázattal szól be

A csapat lelke, a főnök Flavio Briatore alázattal beszélt terveiről, de nem felejtette el kiemelni, milyen olcsón - mintegy 160 millió dollárból - sikerült összehozniuk a tavalyi sikert.

"A szabályaink egyszerűek: elsődleges, amitől gyorsabban megy a kocsi. Büszkék vagyunk az istállónk hatékonyságára, tavaly egyes ellenfeleink költségvetésének harmadából lettünk világbajnokok. 2005 kivételes évünk volt, reméljük, 2006 is az lesz" - mondta Briatore.

Az autó próbái szerdától a valenciai kollektív teszten folytatódnak, a szezon március 12-én, Bahreinben indul.