Irén, Írisz
6 °C
15 °C

A Ferrarié az első sor Bahreinben

2006.03.11. 11:49
A Ferrari és Michael Schumacher voltak a leggyorsabbak a Bahreini Nagydíj szombati időmérőjén. A hétszeres világbajnok mellől csapattársa, Felipe Massa indulhat, a címvédő Fernando Alonso negyedik, Kimi Raikkönen technikai hiba miatt utolsó.
A Ferrari autói indulhatnak az első sorból a vasárnapi Bahreini GP-n, Michael Schumacher az első, Felipe Massa a második kockát szerezte meg. A hétszeres világelső 65. pole pozícióját jegyezte, ezzel beérte Ayrton Senna rekordját.


Klikk a képre!
Az először alkalmazott harmadolt időmérő első részében már kisetett Kimi Raikkönen, mert McLaren-Mercedesének jobb hátsó felfüggesztése eltört, így még mért kört sem sikerült futnia. A finn pilóta csak az utolsó helyről indulhat. A két leggyengébb csapat, a Midland és a Super Aguri pilótáin kívül ekkor búcsúzott a legnagyobb költségvetésű Toyota egyik versenyzője, Ralf Schumacher is.

A második harmadban kiesett a másik toyotás, Jarno Trulli, a két exminardis, V10-es Toro Rosso, illetve Jacques Villeneuve, Nico Rosberg és David Coulthard.

A döntő részben a Ferrari követhetetelennek bizonyult, Schumacher és Massa egymás időit döntögették, csak a hondás Jenson Button és - az utolsó pillanatban - Fernando Alonso tudott közel kerülni hozzájuk. Ők ketten rajtolnak a második sorból. A megmaradt McLarennel Juan Pablo Montoya az ötödik.

Nyilatkozatok az időmérő után
Michael Schumacher: "Nagyon örülök, hogy újra itt, az élen lehetek. A teszteken sejtettük, hogy jó munkát végeztünk, és jó lesz az autó, ez be is bizonyosodott a kvalifikáción. Remek, hogy a csapattársam, Felipe Massa indul mellőlem, nem véletlen, hogy őt szerződtették, máris megmutatta, mire képes. Nagyon büszke vagyok, hogy utolérhettem Senna rekordját".
Felipe Massa: "Boldog vagyok, remek bemutatkozás ez nekem, jobban nem is kezdődhetett volna ferraris karrierem. A csapatnak nagyszerű, hogy megszereztük az első sort. Én még jobb is lehettem volna, de az egyik gyors körömben feltartottak".
Jenson Button: "Érdekes az új időmérő rendszer, de elégedetett vagyok a harmadik hellyel. Izgalmas versenyt várok."
Kimi Raikkönen: "Eltört a jobb hátsó felfüggesztés, és a kerék leszakította a hátsó szárnyat. Hirtelen történt, semmi jele nem volt. A délelőtti szabadedzésen is minden tökéletesen működött".

Az időmérő percről percre

12.00: Elkezdődött az időmérő első negyedórás harmada. Az egyik Super Aguri, az újonc Idével a volánnál máris a pályán van.

12.04: A Toro Rossó-s Vitantonio Liuzzi vezet eddig, az ő autójában lefojtott tízhengeres motor van, a többi csapat V8-assal megy.

12.08: Liuzzi, Barrichello, Speed, Ralf Schumacher, Sato, Ide a sorrend.

12.10: Kimi Raikkönen autójának jobbhátsó kerékfelfüggesztése eltört, a kocsi kicsúszott. A kerék letörte a hátsó szárnyat is. Az edzést 4:34-gyel a vége előtt leállították, Raikkönen három keréken igyekszik a boxba, de mivel a kocsit biztosan nem lehet helyrehozni, és még nem volt mért ideje, a finnenk a mezőny végéről kell indulnia.

12.19: Újraindították a tréninget, az autók egyszerre jöttek a pályára, eddig csak tíz pilótának van mért köre.

12.23: Ralf Schumachernek nem sikerült az első tizenhatba kerülnie, rajta kívül Kimi Raikkönen nem jutott tovább a menők közül. A két Midland, a két Aguri szintén nem mehet tovább. Bejutott viszont a legjobb 16 közé a két exminardi, a Toro Rosso, a leggyorsabb Fernando Alonso volt.

Második harmad

A Bahreini GP rajtfelállása
1 M. Schumacher Ferrari 1:31.431
2 F. Massa Ferrari 1:31.478
3 J. Button Honda 1:31.549
4 F. Alonso Renault 1:31.702
5 JP. Montoya McLaren 1:32.164
6 R. Barrichello Honda 1:32.579
7 M. Webber Williams 1:33.006
8 C. Klien Red Bull 1:33.112
9 G. Fisichella Renault 1:33.496
10 N. Heidfeld BMW 1:33.926
11 J. Villeneuve BMW 1:32.456
12 N. Rosberg Williams 1:32.620
13 D. Coulthard Red Bull 1:32.850
14 J. Trulli Toyota 1:33.066
15 V. Liuzzi Toro Rosso 1:33.416
16 S. Speed Toro Rosso 1:34.606
17 R. Schumacher Toyota 1:34.702
18 C. Albers Midland F1 1:35.724
19 T. Monteiro Midland F1 1:35.900
20 Y. Ide Super Aguri 1:37.411
21 T. Sato Super Aguri 1:38.868
22 K. Räikkönen McLaren idő nélkül

12.30: Megkezdődött a második harmad. Liuzzi az első a pályán az egyik Toro Rossóval.

12.33: A Red Bull-os Christian Klien vezet 1:32.106-os idővel.

12.38: 1:31.487-tel Juan Pablo Montoya átvette a vezetést.

Kimi Raikkönen nyilatkozata a kicsúszásáról: "Eltört a jobb hátsó felfüggesztés, és a kerék leszakította a hátsó szárnyat. Hirtelen történt, semmi jele nem volt. A délelőtti szabadedzésen is minden tökéletesen működött".

12.42: Coulthard, Liuzzi, Trulli, Speed, Rosberg vannak kieső helyen. Mark Webber kicsúszott, de visszajött. 12.44: Fernando Alonso fél perccel a vége előtt átvette a vezetést, úgy, hogy ez volt az első köre a második harmadban.

12.45: vége a második harmadnak, kiesett a másik Toyota is Jarno Trullival, a két Toro Rosso, Jacques Villeneuve, Nico Rosberg és David Coulthard.

A harmadik harmad

12.50: Elkezdődött az utolsó húsz perc.

12.53: Rubens Barrichello vezet 1:35-ös körrel, de ez még gyenge idő.

12.55: Felipe Massa átvette a vezetést.

13.01: Michael Schumacher átvette a vezetést, Button zárkózott föl mögé.

13.03: 1:31.523-mal Felipe Massa állt az élre.

13.07: 1:31.431-gyel Michael Schumacher visszavette az első kockát.

13.08: vége a tréningnek, Michael Schumacher indul az élről, mellőle ferraris csapattársa, Felipe Massa.

A három harmados időmérő rendszer
A bahreini Forma-1-es szezonnyitón próbálták ki az új, három részből álló időmérő rendszert. Az első negyedórában mind a 22 autó körözhet, amennyit csak akar, a végén a leglassabb hat kiesik. A maradék 16 újabb 15 percet fut, a leggyengébb hat a végén újra búcsúzik. Az időket mindkét harmad után törlik. A kiesettek a rajtig bármikor és bármit változtathatnak a kocsin, új gumit tehetnek föl, benzint tölthetnek tetszés szerint.
A legjobb tíz húsz percet kap, hogy eldöntsék, kié lesz az első kocka. Annyit futnak, amennyit csak akarnak, de a tréning végeztével már nem nyúlhatnak az autókhoz, azokat a parc fermé-be viszik, gumijaikat nem lehet lecserélni, és csak annyi benzint lehet beléjük tölteni, amennyit a versenybíráknak még az utolsó harmad előtt megjelöltek: amennyivel kezdeni akarják a futamot. Így kell elrajtolniuk vasárnap, további módosításokra már csak futam közben lesz lehetőség.