További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A Ferrari a legmegbízhatatlanabb
A sivatagi hőségben David Coulthard Ferrarija és Jacques Villeneuve BMW-je a futamon füstölt el - előbbié a levezető körben -, de tönkre ment Giancarlo Fisichella Renault-ja, míg Felipe Massa Ferrariját a verseny után kellett kicserélni.
Egy héttel később, Sepangban, a 37 fokos rekordmelegben Michael Schumacher és Rubens Barrichello szombaton kaptak új Ferrari-, illetve Honda-erőművet, míg Ralf Schumachernek az időmérő közben robbant le a Toyotája.
Alonsónak szerencséje volt
A tendencia folytatódott a futamon, a két Williams-Cosworth, Nico Rosberg és Mark Webber 16 kör alatt kiestek, Nick Heidfeld BMW-je a hajrában adta föl.
Fernando Alonso lett volna a 11. szerencsétlen pilóta, de az ő Renault-ja az istálló segítségének köszönhetően valahogy eljutott a célig, annak ellenére, hogy a benzinpumpa már nem működött rendesen.
A Mercedesnél meglepődhettek
Az F-1-ben nyolchengeres géppel szereplő motorgyártók közül - Toyota, BMW, Ferrari, Cosworth, Renault, Honda, Mercedes - csak utóbbi, a német márka nem veszített el egyetlen erőforrást sem.
Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya simán végigmentek Bahreinben, utóbbi Malajziában is, míg a finn a második nagydíjon már az első körben kicsúszott. Nem tudni, végig bírta volna-e, de addig semmi problémája nem volt a Mercedesszel.
A legrosszabbnak tűnt
Különösen azért nagy dolog ez, mert a tesztszezonban a Mercedes kezdett legkésőbb körözni a nyolchengeresével, és ez tűnt a legmegbízhatatlanabbnak. Február elején annyira gyengén működött a V8-asuk, hogy át kellet tervezniük, és újakat gyártani.
"Hat hete még nem tartottunk ott, ahol akartunk, ezért nagyon hálás vagyok mindenkinek Angliában és Stuttgartban" - nyilatkozta a német gyár sportigazgatója, Norbert Haug az RTL televíziónak.
Kis módosítás segített
A McLarenek azért is bírták jól a nagymeleget, mert a kasztnin módosítottak a mérnökök, a jobb hűtés érdekében. Az autó így egy kicsit lassult - Juan Pablo Montoya erre fogta, hogy nem tudott dobogóra kerülni -, de kitartott.
A szabályok szerint egy motornak két teljes versenyhétvégét kell kibírnia, aztán lehet kicserélni. Mivel a következő, ausztrál futamon sem lesz hűvös, az új erőforrással indulók - többek között Fernando Alonso, Jenson Button, a McLarenek és a két Williams - előnyben lesznek a többiekkel szemben.
A vb-címvédő már nyilatkozta is, hogy Melbourne-ben győzelemre számít.