Alonso nyert Ausztráliában is

2006.04.02. 07:57
Fernando Alonso nyerte az Ausztrál GP-t, bő egy másodperccel a második Kimi Raikkönen előtt. A futamot csak másodjára sikerült elindítani, a sok baleset miatt négyszer járt a pályán a biztonsági kocsi a szezon eddigi legváltozatosabb versenyén.
A Renault-versenyző Fernando Alonso nyerte az Ausztrál Nagydíjat Kimi Raikkönen és Ralf Schumacher előtt magyar idő szerint vasárnap hajnalban, Melbourne-ben.

Az igen változatos és látványos futam már a rajt előtt elkezdődött, amikor Juan Pablo Montoya a felvezető kör végén megpördült, míg Giancarlo Fisichella autója a rajthelyén fulladt le. Új rajt következett Fisichellával a boxban, a kolumbiai viszont visszafoglalhatta pozícióját az ötödik kockán.

Button gyengén rajtolt újra

Az Ausztrál GP végeredménye
1 F. Alonso Renault 1:34:27.870
2 K. Räikkönen McLaren + 1.829
3 R. Schumacher Toyota + 24.824
4 N. Heidfeld BMW + 31.032
5 G. Fisichella Renault + 38.421
6 J. Villeneuve BMW + 49.554
7 R. Barrichello Honda + 51.904
8 S. Speed Toro Rosso + 53.817
9 D. Coulthard Red Bull + 53.983
10 J. Button Honda + 1 kör (nem ért be)
11 C. Albers Midland F1 + 1 kör
12 T. Sato Super Aguri + 2 kör
13 Y. Ide Super Aguri + 3 kör
Kiestek:
14 JP. Montoya McLaren + 11
15 T. Monteiro Midland F1 + 17
16 V. Liuzzi Toro Rosso + 20
17 M. Schumacher Ferrari + 25
18 M. Webber Williams + 34
19 C. Klien Red Bull + 53
20 J. Trulli Toyota + 57
21 N. Rosberg Williams + 57
22 F. Massa Ferrari + 57

Az élről indult Button jól jött el, de Alonso majdnem megelőzte, míg mögöttük a két McLaren-Mercedes tépte egymást. Összeütközött Rosberg, Klien és Massa, előbbi és utóbbi ki is esett, biztonsági autós periódus következett, mely után Alonso könnyedén lerajtolta Buttont, és megelőzte.

A következő Safety Car-periódusnál - Klien ment a falnak, valószínűleg az előző koccanásnál szerzett felfüggesztési hiba miatt - Raikkönen szintén lenyomta Buttont, de Alonsót nem volt esélye megfogni.

Schumacher szenvedett, majd ütközött

A pilóták sorra törték a gépeiket, a szenvedő Michael Schumacher, akit korábban még a remekül futó V10-es Toro Rossóval Vitantonio Liuzzi is leelőzött, keményen lesúrolta a falat a kritikus utolsó kanyarban, kiesett, a mezőnyt újra visszatartva.

Raikkönen kocsiján ekkor első szárnyat cseréltek, az újabb 'rajtnál' az eléje került Heidfeld és ő is tapadhattak volna Alonsóra, de a Renault és a BMW, illetve a McLaren közé szorult két lekörözött Midland ezt megakadályozta. A spanyol meglépett, de száguldását megszakította Liuzzi, aki szintén a falnak ütközött.

Alonso kitartott a célig

Újra jött a biztonsági gép, újra összetömörült a mezőny, de az ekkor már második Raikkönent újra feltartotta az alkalmatlan Cristijan Albers versenyképtelen Midlandje. A világbajnok így öt másodperces előnyt szerzett újfent, amit hamar kilencre növelt. A hajrában viszont lelassult - az egyik tv-kamera elkapta, amint technikai főnöke, Pat Symonds a boxban gondterhelten fogta a fejét - finn ellenfele bő egy másodpercre megközelítette az utolsó körben, de előzéssel próbálkozni nem tudott. Alonso megnyerte karrierje 10. nagydíját, idén már a másodikat.

Button Hondája a célegyenesben füstölt el

Az izgalomnak ezzel még nem lett vége, az ötödikként a célegyenesre forduló Jenson Buttonnak ugyanis nagy lánggal elfüstölt a motorja, és a kocsi bő húsz méterrel a célvonal előtt megállt. Ő lett a futam utolsó, kilencedik kiesője, de, mint kiderült, direkt nem ment át a vonalon: motorját így büntetlenül cserélhetik ki, míg ha befut, a következő versenyt 10 rajthelyes hátránnyal kellett volna kezdenie.

Nyilatkozatok a futam után
Fernando Alonso: "Az első újraindulásnál megelőztem Buttont, és onnét kezdve nem volt gondom. A kocsi tökéletesen ment, az sem ingatott meg, hogy újra és újra előnyt kellett szereznem a sok biztonsági periódus miatt."

Kimi Raikkönen: "A rajt jó volt, Button mellett is sikerült eljönnöm később. A gumikkal viszont gond volt, vibrációt okoztak, és ez nem tett jót az első légterelőmnek. Szerencsére ezt egy safety car-rész alatt ki tudták cserélni, de akkor meg lekörözöttek kerültek Alonso és közém. A végén gyors voltam, de a győztest nem lehetett utolérni."

R. Schumacher: "Nagyon örülök a dobogónak, főleg úgy, hogy egyszer gyorshajtás miatt is ki kellett mennem a boxba. Én hibáztam, de végül minden jól alakult."

M. Schumacher: "Nem vagyunk elég gyorsak. A helyzet nem olyan rossz, mint tavaly, de fejlesztenünk kell, mert nem csak nagyjából akarunk versenyképesek lenni."

Felipe Massa: "A rajt után utas voltam a kocsimban, bezárt Rosberg és Speed, nem tehettem semmit. Bosszantó kiesés volt."

Az Ausztrál GP körről körre

6.00: Elindultak az autók a felvezető körre. Az idő Melbourne-ben borús, a nap nem is látszik, eső elképzelhető.

6.01: Juan Pablo Montoya megpördült a lassú körön, utolsóként kell rajtolnia.

6.02: Fisichella lefullasztotta kocsiját a rajthelyén, új felvezető kör. Az olasz a boxutca elejéről rajtol. Montoya visszafoglalta eredeti helyét.

Rajt: Button jól jött el, de Alonso még jobban, a spanyol majdnem belement hátulról a Hondába, mert elfékezte magát, de végül megúszta. Mögöttük a két McLaren majdnem kilökte egymást, Massa már az első kanyarban kiesett, Ferrarija összetört. Klien és Rosberg ollóba fogta a brazil kocsiját, a német-finn gépének hátsó szárnya is leszakadt, ő is kiállt. Fisichella megpördült az első kanyarban, de visszaállt.

Pontállások 3 GP után
Pilóta-vb:
1 F. Alonso Renault 28 pont
2 G. Fisichella Renault 14
3 K. Räikkönen McLaren 14
4 M. Schumacher Ferrari 11
5 J. Button Honda 11
6 JP. Montoya McLaren 9
7 R. Schumacher Toyota 7
8 N. Heidfeld BMW 5
9 J. Villeneuve BMW 5
10 F. Massa Ferrari 4
11 M. Webber Williams 3
12 R. Barrichello Honda 2
13 N. Rosberg Williams 2
14 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1
15 C. Klien Red Bull 1

Konstruktőr-vb:
1 Renault 42 pont
2 McLaren 23
3 Ferrari 15
4 Honda 13
5 BMW 10
6 Toyota 7
7 Williams 5
8 Red Bull 1
9 Scuderia Toro Rosso 1

1. kör: Trulli és Coulthard összeakadtak, mindketten a pálya mellé kerültek, a Toyota meg is pörgött. Safety Car a pályán.

4: A SC elengedte a mezőnyt, Alonso sokkal jobban kapta el az újraindulást, és a célegyenesben meg is előzte Button, átvette a vezetést. Mögötte már Raikkönen is támadja Buttont, a 4. helyen Montoya és Webber is megelőzték Ralf Schumachert.

5: Montoya megelőzte Webbert is, Klien a falnak csúszott nagy erővel, és feladta. Alonso egy kör alatt 2,7 másodperc előnyt szerzett.

7: Alonso előnye már 4 mp fölötti, mögötte Button, Raikkönen, Montoya, Webber, R. Schumacher a sorrend, de a spanyol előnye elveszett, mert a SC újra a pályán.

8: Klien kiesésének helyén törmelékekkel teli a pálya, tisztítani kell. Az osztrák gépének eltörhetett az egyik kerékfelfüggesztése, ami a rajtkarambolnál sérült meg.

9: Bejött a biztonsági kocsi a boxba, Alonso az indulásnál tökéletesen jött el, szinte visszaszerezte a volt előnyét, Raikkönen az első kanyarban megelőzte Buttont, de még két kanyaron át csatáztak, össze is értek, de a finn megtartotta a második helyet. Montoya támadja Buttont. 11: A Toro Rossó-s Liuzzi könnyedén megelőzte Michael Schumachert a 8. helyért. A V10-es motorral futó gép könnyedén nyomta le a Ferrarit.

14: Alonsóra egyre jobban rámegy Raikkönen.

16: Raikkönen hibázhatott, mert gyorsan majdnem 6 másodpercre nőtt a hátránya. Fisichella már a 10. helyen hajt, hamarosan megelőzi a szenvedő M. Schumachert is.

17: Alonso már 7 mp-cel az élen, Raikkönen, Button, MOntoya, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Liuzzi, M. Schumacher, Fisichella a sorrend.

18: Montoya kiállt tankolni és kereket cserélni.

19: Button és R. Schumacher tankoltak, Fisichella szintén. Button csak Montoya mögé jött vissza, de mindannyian Michael Schumacher mögött vannak.

20: Alonso is a boxban járt.

21: Raikkönen vezet, de még nem volt tankolni. Barrichello Takuma Satót üldözi, akinek Super Agurija van. Raikkönen közben kijött tankolni, Webber maradt az élen.

22: A Toro Rossóval Liuzzi már a 4. helyen van.

23: Webber, Alonso, Heidfeld, Raikkönen, Liuzzi, M. Schumacher, Montoya, Button a sorrend. Webber autója lelassult, az ausztrál leparkolta a gépét a pálya mellett, és feladta.

25: Michael Schumacher már versenyképes időket fut, a Ferrari valószínűleg egykiállásos taktikán van. Heidfeld kiállt tankolni. Schumacher szintén üzemanyagot kapott, de túl kevés körre ahhoz, hogy ne kelljen még egyszer üzemanyagot felvennie.

26: Visszaállt a tankolások előtti sorrand az élen, Alonso vezet Raikkönen előtt, az előnye 13 másodperc. Mögöttük Montoya, Heidfeld, M. Schumacher, Button, Speed, R. Schumacher, Liuzzi, Villeneuve.

32: Ralf Schumacher gyorsan ment a boxban, és letöltötte a depóban az ezért kapott büntetést.


Klikk a képre!

33: Montoya lecsúszott a pályáról a célegyenesre fordító kanyarban, de visszajött, nem sokkal hátrébb MIchael Schumacher is, de a hétszeres bajnok odaverte a falnak a Ferrariját, és feladta a futamot.

34: Tankolt Alonso, Raikkönen és Montoya is, a finn kapott egy új első szárnyat is.

35: Alonso vezet a tankolások után, mögötte Heidfeld, majd Raikkönen következik.

37: Elenegedték a mezőnyt, a két lekörözött Midland Alonso mögött feltartotta a menőket, a spanyol nagy előnyt szerzett. A safety car újra a pályán, miután Liuzzi összetörte a Toro Rossót, keményen a falnak ütközött, ismét lassítani kell. Raikkönen és Ralf Schumacher is Heidfeld elé kerültek, a pályát takarítják.

39: Barrichello, aki a 10. helyen autózik a team rádióban: "Szenvedek, mint egy disznó".

40: Újraindult a mezőny, Alonso megint óriási előnyt szerzett, mert egy Midland feltartotta Raikkönent.

41: Alonso egy fél célegyenessel vezet köszönhetően a Midlandnek, amely ezzel tönkretette a versenyt. Raikkönen és R. Schumacher között kicsi a különbség, majd Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella és Villeneuve az első nyolc.

44: Alonso előnye 6 másodperc az élen, és a leggyorsabb a pályán, még 13 kör van hátra, nem valószínű, hogy Raikkönen utol tudja érni.

46: Montoya majdnem lesúrolta a falat az utolsó kanyarból kijövet, lefutott a pályáról, és feladta a versenyt.

48: Kilenc körrel a vége előtt Alonso biztosan vezet Raikkönen előtt, hét másodperccel. Ralf Schumacher magabiztosan halad a Toyotával a harmadik helyen. Heidfeld, Button, Fisichella, Villeneuve, Barrichello a sorrend.

51: A Renault technikai igazgatója, Pat Symonds fogja a fejét a boxban, Alonso egy kicsit visszavette a tempót.

53: Fisichella támadja Buttont az ötödik helyért.

54: Alonso előnye 7 másodperc, Raikkönen keményen jön, de már csak három kör van hátra.

55: Raikkönen megint hozott 1,5 másodpercet.

57: Alonso nyert, Raikkönen a második. Ralf Schumacher bejött harmadiknak. Button motorja az utolsó kanyarban füstölt el nagy lángcsóvával, 20 méterrel a cél előtt kellett föladnia az ötödik helyről.