További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Az igen változatos és látványos futam már a rajt előtt elkezdődött, amikor Juan Pablo Montoya a felvezető kör végén megpördült, míg Giancarlo Fisichella autója a rajthelyén fulladt le. Új rajt következett Fisichellával a boxban, a kolumbiai viszont visszafoglalhatta pozícióját az ötödik kockán.
Button gyengén rajtolt újra
2 K. Räikkönen McLaren + 1.829
3 R. Schumacher Toyota + 24.824
4 N. Heidfeld BMW + 31.032
5 G. Fisichella Renault + 38.421
6 J. Villeneuve BMW + 49.554
7 R. Barrichello Honda + 51.904
8 S. Speed Toro Rosso + 53.817
9 D. Coulthard Red Bull + 53.983
10 J. Button Honda + 1 kör (nem ért be)
11 C. Albers Midland F1 + 1 kör
12 T. Sato Super Aguri + 2 kör
13 Y. Ide Super Aguri + 3 kör
Kiestek:
14 JP. Montoya McLaren + 11
15 T. Monteiro Midland F1 + 17
16 V. Liuzzi Toro Rosso + 20
17 M. Schumacher Ferrari + 25
18 M. Webber Williams + 34
19 C. Klien Red Bull + 53
20 J. Trulli Toyota + 57
21 N. Rosberg Williams + 57
22 F. Massa Ferrari + 57
Az élről indult Button jól jött el, de Alonso majdnem megelőzte, míg mögöttük a két McLaren-Mercedes tépte egymást. Összeütközött Rosberg, Klien és Massa, előbbi és utóbbi ki is esett, biztonsági autós periódus következett, mely után Alonso könnyedén lerajtolta Buttont, és megelőzte.
A következő Safety Car-periódusnál - Klien ment a falnak, valószínűleg az előző koccanásnál szerzett felfüggesztési hiba miatt - Raikkönen szintén lenyomta Buttont, de Alonsót nem volt esélye megfogni.
Schumacher szenvedett, majd ütközött
A pilóták sorra törték a gépeiket, a szenvedő Michael Schumacher, akit korábban még a remekül futó V10-es Toro Rossóval Vitantonio Liuzzi is leelőzött, keményen lesúrolta a falat a kritikus utolsó kanyarban, kiesett, a mezőnyt újra visszatartva.
Raikkönen kocsiján ekkor első szárnyat cseréltek, az újabb 'rajtnál' az eléje került Heidfeld és ő is tapadhattak volna Alonsóra, de a Renault és a BMW, illetve a McLaren közé szorult két lekörözött Midland ezt megakadályozta. A spanyol meglépett, de száguldását megszakította Liuzzi, aki szintén a falnak ütközött.
Alonso kitartott a célig
Újra jött a biztonsági gép, újra összetömörült a mezőny, de az ekkor már második Raikkönent újra feltartotta az alkalmatlan Cristijan Albers versenyképtelen Midlandje. A világbajnok így öt másodperces előnyt szerzett újfent, amit hamar kilencre növelt. A hajrában viszont lelassult - az egyik tv-kamera elkapta, amint technikai főnöke, Pat Symonds a boxban gondterhelten fogta a fejét - finn ellenfele bő egy másodpercre megközelítette az utolsó körben, de előzéssel próbálkozni nem tudott. Alonso megnyerte karrierje 10. nagydíját, idén már a másodikat.
Button Hondája a célegyenesben füstölt el
Az izgalomnak ezzel még nem lett vége, az ötödikként a célegyenesre forduló Jenson Buttonnak ugyanis nagy lánggal elfüstölt a motorja, és a kocsi bő húsz méterrel a célvonal előtt megállt. Ő lett a futam utolsó, kilencedik kiesője, de, mint kiderült, direkt nem ment át a vonalon: motorját így büntetlenül cserélhetik ki, míg ha befut, a következő versenyt 10 rajthelyes hátránnyal kellett volna kezdenie.
Kimi Raikkönen: "A rajt jó volt, Button mellett is sikerült eljönnöm később. A gumikkal viszont gond volt, vibrációt okoztak, és ez nem tett jót az első légterelőmnek. Szerencsére ezt egy safety car-rész alatt ki tudták cserélni, de akkor meg lekörözöttek kerültek Alonso és közém. A végén gyors voltam, de a győztest nem lehetett utolérni."
R. Schumacher: "Nagyon örülök a dobogónak, főleg úgy, hogy egyszer gyorshajtás miatt is ki kellett mennem a boxba. Én hibáztam, de végül minden jól alakult."
M. Schumacher: "Nem vagyunk elég gyorsak. A helyzet nem olyan rossz, mint tavaly, de fejlesztenünk kell, mert nem csak nagyjából akarunk versenyképesek lenni."
Felipe Massa: "A rajt után utas voltam a kocsimban, bezárt Rosberg és Speed, nem tehettem semmit. Bosszantó kiesés volt."
Az Ausztrál GP körről körre
6.00: Elindultak az autók a felvezető körre. Az idő Melbourne-ben borús, a nap nem is látszik, eső elképzelhető.
6.01: Juan Pablo Montoya megpördült a lassú körön, utolsóként kell rajtolnia.
6.02: Fisichella lefullasztotta kocsiját a rajthelyén, új felvezető kör. Az olasz a boxutca elejéről rajtol. Montoya visszafoglalta eredeti helyét.
Rajt: Button jól jött el, de Alonso még jobban, a spanyol majdnem belement hátulról a Hondába, mert elfékezte magát, de végül megúszta. Mögöttük a két McLaren majdnem kilökte egymást, Massa már az első kanyarban kiesett, Ferrarija összetört. Klien és Rosberg ollóba fogta a brazil kocsiját, a német-finn gépének hátsó szárnya is leszakadt, ő is kiállt. Fisichella megpördült az első kanyarban, de visszaállt.
1 F. Alonso Renault 28 pont
2 G. Fisichella Renault 14
3 K. Räikkönen McLaren 14
4 M. Schumacher Ferrari 11
5 J. Button Honda 11
6 JP. Montoya McLaren 9
7 R. Schumacher Toyota 7
8 N. Heidfeld BMW 5
9 J. Villeneuve BMW 5
10 F. Massa Ferrari 4
11 M. Webber Williams 3
12 R. Barrichello Honda 2
13 N. Rosberg Williams 2
14 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1
15 C. Klien Red Bull 1
Konstruktőr-vb:
1 Renault 42 pont
2 McLaren 23
3 Ferrari 15
4 Honda 13
5 BMW 10
6 Toyota 7
7 Williams 5
8 Red Bull 1
9 Scuderia Toro Rosso 1
1. kör: Trulli és Coulthard összeakadtak, mindketten a pálya mellé kerültek, a Toyota meg is pörgött. Safety Car a pályán.
4: A SC elengedte a mezőnyt, Alonso sokkal jobban kapta el az újraindulást, és a célegyenesben meg is előzte Button, átvette a vezetést. Mögötte már Raikkönen is támadja Buttont, a 4. helyen Montoya és Webber is megelőzték Ralf Schumachert.
5: Montoya megelőzte Webbert is, Klien a falnak csúszott nagy erővel, és feladta. Alonso egy kör alatt 2,7 másodperc előnyt szerzett.
7: Alonso előnye már 4 mp fölötti, mögötte Button, Raikkönen, Montoya, Webber, R. Schumacher a sorrend, de a spanyol előnye elveszett, mert a SC újra a pályán.
8: Klien kiesésének helyén törmelékekkel teli a pálya, tisztítani kell. Az osztrák gépének eltörhetett az egyik kerékfelfüggesztése, ami a rajtkarambolnál sérült meg.
9: Bejött a biztonsági kocsi a boxba, Alonso az indulásnál tökéletesen jött el, szinte visszaszerezte a volt előnyét, Raikkönen az első kanyarban megelőzte Buttont, de még két kanyaron át csatáztak, össze is értek, de a finn megtartotta a második helyet. Montoya támadja Buttont. 11: A Toro Rossó-s Liuzzi könnyedén megelőzte Michael Schumachert a 8. helyért. A V10-es motorral futó gép könnyedén nyomta le a Ferrarit.
14: Alonsóra egyre jobban rámegy Raikkönen.
16: Raikkönen hibázhatott, mert gyorsan majdnem 6 másodpercre nőtt a hátránya. Fisichella már a 10. helyen hajt, hamarosan megelőzi a szenvedő M. Schumachert is.
17: Alonso már 7 mp-cel az élen, Raikkönen, Button, MOntoya, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Liuzzi, M. Schumacher, Fisichella a sorrend.
18: Montoya kiállt tankolni és kereket cserélni.
19: Button és R. Schumacher tankoltak, Fisichella szintén. Button csak Montoya mögé jött vissza, de mindannyian Michael Schumacher mögött vannak.
20: Alonso is a boxban járt.
21: Raikkönen vezet, de még nem volt tankolni. Barrichello Takuma Satót üldözi, akinek Super Agurija van. Raikkönen közben kijött tankolni, Webber maradt az élen.
22: A Toro Rossóval Liuzzi már a 4. helyen van.
23: Webber, Alonso, Heidfeld, Raikkönen, Liuzzi, M. Schumacher, Montoya, Button a sorrend. Webber autója lelassult, az ausztrál leparkolta a gépét a pálya mellett, és feladta.
25: Michael Schumacher már versenyképes időket fut, a Ferrari valószínűleg egykiállásos taktikán van. Heidfeld kiállt tankolni. Schumacher szintén üzemanyagot kapott, de túl kevés körre ahhoz, hogy ne kelljen még egyszer üzemanyagot felvennie.
26: Visszaállt a tankolások előtti sorrand az élen, Alonso vezet Raikkönen előtt, az előnye 13 másodperc. Mögöttük Montoya, Heidfeld, M. Schumacher, Button, Speed, R. Schumacher, Liuzzi, Villeneuve.
32: Ralf Schumacher gyorsan ment a boxban, és letöltötte a depóban az ezért kapott büntetést.
33: Montoya lecsúszott a pályáról a célegyenesre fordító kanyarban, de visszajött, nem sokkal hátrébb MIchael Schumacher is, de a hétszeres bajnok odaverte a falnak a Ferrariját, és feladta a futamot.
34: Tankolt Alonso, Raikkönen és Montoya is, a finn kapott egy új első szárnyat is.
35: Alonso vezet a tankolások után, mögötte Heidfeld, majd Raikkönen következik.
37: Elenegedték a mezőnyt, a két lekörözött Midland Alonso mögött feltartotta a menőket, a spanyol nagy előnyt szerzett. A safety car újra a pályán, miután Liuzzi összetörte a Toro Rossót, keményen a falnak ütközött, ismét lassítani kell. Raikkönen és Ralf Schumacher is Heidfeld elé kerültek, a pályát takarítják.
39: Barrichello, aki a 10. helyen autózik a team rádióban: "Szenvedek, mint egy disznó".
40: Újraindult a mezőny, Alonso megint óriási előnyt szerzett, mert egy Midland feltartotta Raikkönent.
41: Alonso egy fél célegyenessel vezet köszönhetően a Midlandnek, amely ezzel tönkretette a versenyt. Raikkönen és R. Schumacher között kicsi a különbség, majd Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella és Villeneuve az első nyolc.
44: Alonso előnye 6 másodperc az élen, és a leggyorsabb a pályán, még 13 kör van hátra, nem valószínű, hogy Raikkönen utol tudja érni.
46: Montoya majdnem lesúrolta a falat az utolsó kanyarból kijövet, lefutott a pályáról, és feladta a versenyt.
48: Kilenc körrel a vége előtt Alonso biztosan vezet Raikkönen előtt, hét másodperccel. Ralf Schumacher magabiztosan halad a Toyotával a harmadik helyen. Heidfeld, Button, Fisichella, Villeneuve, Barrichello a sorrend.
51: A Renault technikai igazgatója, Pat Symonds fogja a fejét a boxban, Alonso egy kicsit visszavette a tempót.
53: Fisichella támadja Buttont az ötödik helyért.
54: Alonso előnye 7 másodperc, Raikkönen keményen jön, de már csak három kör van hátra.
55: Raikkönen megint hozott 1,5 másodpercet.
57: Alonso nyert, Raikkönen a második. Ralf Schumacher bejött harmadiknak. Button motorja az utolsó kanyarban füstölt el nagy lángcsóvával, 20 méterrel a cél előtt kellett föladnia az ötödik helyről.