Két GP után még nem reklamáltak
A Minardiból alakult gárda az egyetlen a mezőnyben, amely még tízhengeres motorokat használ V8-asok helyett, és a riválisok szerint ezek még lefojtva is erősebbek, mint az ő gépeik.
A Cosworth V10-erőműveket fordulatszám szabályzóval szerelték föl, és az első két idei futam után senki nem reklamált miattuk, mert a mezőny végében futottak.
A Ferrarit is lenyomta az egyik
Vasárnap Ausztráliában viszont a Toro Rosso-kocsik jóval gyorsabbak voltak a többi kiscsapat gépeinél, egyikük a legjobb tizenhatból indult, majd a futamon mindkettő az első tíz környékén haladt. Sőt, Vitantonio Liuzzi simán megelőzte vele Michael Schumacher Ferrariját, míg márkatársa, Scott Speed a pontszerző, nyolcadik helyen futott be, igaz később tiltott előzés miatt megbüntették, így hivatalosan csak 11. lett.
A leintés után Schumacher igyekezett csökkenteni az előzés jelentőségét, elmondta, szerinte nem előny a tízhengeres motor, de ez a Midlandet és az Agurit nem győzte meg: kérvényezték az FIA-nál (Nemzetközi Autós Szövetség), hogy a Toro Rossók ne szerezhessenek pontot az idei futamokon.
Több csapat szertné, ha még jobban lefojtanák őket
Az autosport.com szerint hamarosan más istállók is csatlakoznak a két feljelentőhöz, de ők inkább azt akarják elérni, hogy még jobban vegyék vissza a V10-es Cosworthok teljesítményét, mivel a lassabb pályákon még nagyobb előnyük lehet. Szakértők szerint főleg Monacóban és a Hungaroringen jöhet ki a lőerőfölény.
A Minardinak engedték meg, nem a Toro Rossónak
A tavalyi szabálymódosításkor az FIA a Minardival kivételt tett, nem kötelezte őket V8-as motor beszerzésére, mert figyelembe vette a gárda szúkos anyagi helyzetét. Később viszont a milliárdos Dietrich Mateschitz felvásárolta a teamet, megszűntek az anyagi gondok, ám kivételes helyzetükön nem változtatott a szövetség.