Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

A káromkodó Scott Speed nem bánt meg semmit

2006.04.14. 15:50
Tanult melbourne-i kizárásából Scott Speed, de nem bánta meg, hogy durván sértegette David Coulthardot, miután a versenybírák tiltott előzés miatt elvették pontszerző helyét. A Toro Rosso amerikai pilótája csak a következő futammal törődik.
Nem bánkódik büntetése miatt Scott Speed, a Scuderia Toro Rosso versenyzője, akit az Ausztrál Nagydíj után tiltott előzésen kaptak, 25 másodpercet hozzáadtak időeredményéhez, és 5000 dollárt kellett fizetnie, mert leszólta ellenfelét.

Első pontja lett volna

Az amerikai versenyző nyolcadikként futott be, karrierje és istállója első F-1-es pontját szerezte volna, de a versenybírák megállapították, sárga zászlós figyelmeztetés alatt került David Coulthard elé, ezért visszasosolták a befutónál.

Speeddel és Coultharddal egyszerre közölték a döntést, de előbbi nem tudta elviselni, hogy megfosztották a ponttól, káromkodni kezdett, főleg skót ellenfelét szidta. A hivatalos közlemény szerint trágár beszédért kapta az 1,1 millió forintnak megfelelő pénzbüntetést, de nem bánta meg tetteit.

Beismeri a trágárkodást

"Igaz-e, hogy káromkodtam? Hát, megbüntettek érte, de nem bánom - nyilatkozta Speed az f1racing.net-nek. - Tanultam belőle és továbbléptem. Nem akarok már a melbourne-i történteken rágódni, csak a következő futamra koncentrálok".

A Toro Rosso egy hét múlva, San Marinóban szinte hazai pályán versenyez, ugyanis a névelőd Minardi faenzai központjához ez a pálya van a legközelebb. További előnyt jelenthet neki a tízhengeres motorja, ami miatt néhány rivális istálló ki akarja záratni a pontszerzésből a gárdát.

Speed szerint nem előny a V10-es motor

"A lefojtott V10-es felveszi a versenyt a többi motorral, de egyáltalán nem erősebb - igyekezett csökkenteni az erőmű jelentőségét Speed. - Még Monacóban is hátrányban leszünk miatta, az a feltételezés meg, hogy dobogóra kerülhetnénk vele, nevetséges".

Korábban egyes istállók azt állították, a tízhengeres motor kifejezetten előnyös, főleg az olyan lassú pályákon, mint Monaco, ahol az első háromba kerülésre is képesnek tartják.