További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Az első nyert, mint tavaly
Imolában sem sokon múlt a sikere, de 2005-tel ellentétben ezúttal ő volt az üldözött, Alonso az üldöző, és ismét az élen haladó pilótáé lett a nagydíj.
Valójában a második boxkiállásoknál dőlt el a csata, Alonsót, felborítva a menetrendet, a tervezettnél előbb hívták ki a nagyon lassú, így őt feltartó Schumacher mögül, de a német utolsó kerékcsere előtti körében összeszedte magát, és a spanyol elé jött vissza tankolása után.
Brawn kételkedett
Luca Di Montezemolo
Húsz méter sem volt közöttük, Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója nem is igazán hitte, hogy megcsinálják.
"A Renault utolsó kiállása után tudtam, hogy szoros lesz, de utána jól ment a miénk is. Nem gondoltam volna, hogy ilyen remekül összejön minden, fantasztikus verseny volt" - árulta el a szakember a német RTL telvíziónak.
Schumacher futam közepi rejtélyes lelassulását viszont ő sem tudta megmagyarázni: "Gond volt az autóval, de még meg kell találnunk, mi volt az oka".
Mi volt a gond a kocsival?
Pilótája szerint a gumik szemcsésedése jelentett problémát, de ő is azt mondta, volt valami más is, de nem tudja, mi.
A Ferrarinál valójában a leintés után ez már nem érdekelt senkit, ünnepeltek.
"Nem volt könnyű futam, de a kocsi versenyképesnek bizonyult, és kulcsfontosságú, hogy a második tankolás után az élre jöttem vissza. A többit már rutinból megoldottam. Boldog vagyok, mert a csapat nagyon megérdemelte a győzelmet" - írta saját honlapján a hétszeres bajnok, akitől Olaszországban és hazájában vasárnap óta szinte elvárják a nyolcadik győzelmet.
"A vb-ről még ne beszéljünk"
Szerint erről még korai beszélni: "Álomeredmény ez a mai. A világbajnokság eddig sem volt veszve, de így sokkal jobban állunk. Az út addig persze még rettentő hosszú".
A szombati első rajtkocka után többször elérzékenyülő Ferrari-elnök, Luca Di Montezemolo vasárnap jobban viselte a sikert. Annak ellenére, hogy jóval többet kellett izgulnia érte, pityergés helyett viccelődött: "A futam közepén infarktust kaptam, de bevettem a piruláimat, hogy legalább még egy órát kibírjak. Michael nyert, én meg életben maradtam".