Alonso: Ajándék ez a 10 pont hátrány

2012.04.24. 13:50

Ötödik a világbajnokságban négy futam után Fernando Alonso, az eddig szinte teljesen versenyképtelen Ferrarival is mindössze 10 ponttal van a vezető Sebastian Vettel mögött, vagyis a gyenge forma ellenére a világbajnokság még nem ment el.

A spanyolt meglepi a helyzete: "Négy verseny után 10 ponttal vagyok az elsőtől lemaradva, hát ezt sosem gondoltam volna. Olyan, mint egy ajándék, értékeljük, elfogadjuk, de attól még aggódunk a kocsi teljesítménye miatt. Barcelonára fel kell javulnunk".

Az előre lépést egy majdnem teljesen új autó hozhatja meg, mert az Kínában és Bahreinben kiderült, hogy az F2012-es teljesen reménytelen. Hiába változtattak rajta legalább öt ponton, Bahreinben minden azelőttinél gyengébben ment, Alonso a hetedik helyen majdnem egy perccel a nyertes Vettel után futott be.

 alkopter

Stefano Domenicali csapatfőnök új kocsiról nem, csak jelentős fejlesztésekről beszél.

"Sikerült a lehető legminimálisabbra csökkentenünk a károkat, tudtuk, hogy az első négy futam nagyon rázós lesz. Jövő héten három nap teszt jön Mugellóban (május 1-3.), de még nem biztos, hogy elkészül akkorra az összes Barcelonára tervezett alkatrészünk. Leginkább az aerodinamikában kell javulnunk" - nyilatkozta az Autosportnak.

A május 13-i Spanyol GP-n valószínűleg eldől a Ferrari sorsa idénre, ha Alonso ott sem lesz versenyképes, már csak további mázlikban bízhat - vagyis abban, hogy a körbeverés folytatódik: eddig négy futamon négy csapat négy pilótája győzött, nincs egyértelmű vb-favorit, a pontelső a lehetséges 100-ból 53-at szedett össze.

"Az oldaldobozokon a megszokott helyre vezették ki a kipufogót, ami nem nagy ötlet, de legalább nem veszítenek vele, mint eddig, így ez a legjobb megoldás


“Because of the way the letterbox exit for the exhaust was being used for a radiator exit they’ve had to compromise a little. They still have a radiator exit there in the new iteration, but it is much narrower and the coke bottle is much better.

“I think what they have done is a reasonable compromise for where they are. They can exploit it further though by getting rid of the radiator, and I think that will be phase two.

“It’s very difficult to quantify the changes in terms of lap time, but I do believe they lost quite a lot of downforce with the letterbox radiator exit system they had. It just isn’t right to feed low speed air from the radiator into an area where you want high-speed flow.

“Potentially you could be looking at two or three tenths from that one change alone."