A McLarenre rászakad a Bank of Japan

2014.02.06. 13:04

Nem helyettesíti semmivel a hét év után kivonuló főszponzorát, a Vodafone-t idén a McLaren, legalábbis egyelőre, mégis ugyanannyi, sőt, több pénzből gazdálkodhat, mint eddig, állítja az istálló. Az ok: a Honda.

A japán motorgyár jövőre tér vissza a Forma-1-be az angolok motorszállítójaként, ám úgy tudni, sokkal több lesz ennél. Amellett, hogy ingyen adja a motorokat a csapatnak, folyósít 50 millió eurót, és állja a pilóták gázsijának a felét. A német Auto, Motor und Sport című szaklap úgy értesült, a teljes támogatási csomag összértéke évente 100 millió euró.

Nem csoda tehát, hogy kirúgták a gyengén teljesítő, de évi 20 millió körül fizető Sergio Perezt, és beültették saját felfedezésüket, az újonc Kevin Magnussent. A dán bére párszázezer, esetleg egymillió euró lehet, míg Buttoné 12-15 millió körül mozog szezononként, bár mostantól ennek is csak a felét kapja a McLarentől.

A Honda-megállapodás tehát az évtized bizniszének látszik, és az idei autó - még Mercedes motorral - az első teszteket látva szintén ígéretesnek tűnik. Mindkettőt Martin Whitmarsh irányítása alatt hozta össze az istálló, a csapatfőnököt pár hete mégis eltakarította a cég éléről Ron Dennis, aki a 80-as évek elejétől 25 éven át vezette a McLarent. Legnagyobb sikereit 1988 és 1991 között a Hondával érte el, négy pilóta- és konstruktőr-vb-t nyert zsinórban a japánok segítségével.

A McLaren 1998 óta nem lett konstruktőr-világbajnok, a pilóták között 2008-ban ünnepelhetett legutóbb, Lewis Hamiltonnal. Tavaly dobogós helyezése sem volt a csapatnak.