Tekla
9 °C
16 °C

Csak 2014-ben lesz ronda a Forma-1

2014.02.12. 14:08

Mindössze egy évre kell megszoknunk a nagyon ronda Forma-1-es autókat, Charlie Whiting FIA-ellenőr azt mondja, könnyedén véget vethetnek ennek a korszaknak, ha enyhén belenyúlnak az előírásokba - így 2015-ben újra normális kinézetű autókkal versenyezhetnek a Forma-1-ben.

Vettel, Newey és Alonso is leszólta már az új kocsikat. Vagy nyomott az orruk, mint a Ferrarinak és a Mercedesnek, vagy hosszan lelógva végződik, mint az összes többi autón, kivétel talán a Red Bullt, ami megpróbálta a maximális esztétikumot kihozni a szabályokból.

A probléma az, hogy jelenleg meghatározott az autó orrcsúcsának maximális magassági pontja, de az, hogy utána hogyan szélesedjen a pilóta feje felé, nincs szabályozva. Emiatt alakulhattak ki a mostani csúfságok, mert a mérnökök érdeke, hogy minél több levegő jusson be a kocsi orra alatt, így az hirtelen szélesedik ki a vékony szakasz után. Vagy épp egy nagyobb rést hagytak, mint a Ferrari, de főleg a Lotus, ami ráadásul még aszimmetrikus is.

"Biztosíthatjuk a szimmetriát, és hogy a felületek egyenletesebben haladjanak, ezek megakadályozzák a radikális átmeneteket" - mondta Whiting a német Auto, Motor und Sportnak.

Az RBR-tervező Adrian Newey már hónapokkal ezelőtt beszélt a lehetséges csúnya dizájnokról, elképzelései be is igazolódtak.

Ráadásul az egész procedúra megismétlődik, 2012-ben a lépcsős orr miatt voltak kevésbé szépek az autók, ezért 2013-ra szépségpanelt engedélyezett a FIA, ami kiegyenlítette a törést az orrkúpokban. Csak a Lotus nem alkalmazta ezt az elemet, de azt is gyorsan meg lehetett szokni.