Hamilton nyert Monzában, megtarthatja a győzelmét

2015.09.06. 16:23

A leintéssel nem ért véget az Olasz Nagydíj Monzában: Lewis Hamilton ugyan 25,042 másodperc előnnyel, simán elsőként futott be Sebastian Vettel előtt, ám az autóját vizsgálták, mert a bal hátsó kerekében 0,3 barral a minimum alatt volt a guminyomás. Végül megtarthatta a győzelmét, a felügyelők háromórás tanácskozás után nem vették el tőle az első helyet.

A starnál az első négy kocsit, a két Mercedest és a két Ferrarit még az indulás előtt ellenőrizték, a Ferrarik rendben voltak, Rosbergnél 1,1-es eltérés mutatkozott - értesült az Autosport.com.

Az ellenőrök végül megállapították, hogy a gumik a megfelelő minimális nyomáson voltak, amikor feltették őket a kocsira, csak aztán a kerékmelegítő paplanokat kikapcsolták, így a hőmérséklet csökkenése nyomáscsökkenést eredményezhetett. Vagyis a Mercedesnél nem hibáztak, ügy lezárva.

Két óra alatt nem tudták kitalálni a sztyuárdok, hogy mi legyen, a Merci-mérnököket és pilótákat beidézték, el kellett magyarázniuk, miből adódhatott az eltérés.

Hamilton állítólag 25 mp-es büntetést kaphatott, vagy ki is zárhatták volna.

Az angolnak biztos vezetésnél, pár körrel a vége előtt szóltak a csapattól rádión, hogy ne kérdezzen, csak kapcsoljon rá, majd a végén elmagyarázzák, miért. Paddy Lowe elmondta, már tudtak a vizsgálatról, és a maximális előnnyel akartak nyerni, bár nem értik, hogyan történhetett meg a szabálytalanság: gumijaikat ellenőrizte a Pirelli csapathoz kirendelt mérnöke, ők mindent a szakember tudtával tettek.

A futam az első két helyen egyébként teljesen sima volt, Hamilton és Vettel remekül elrajtolt, ebben a sorrendben is futottak be.

Nico Rosberg sokáig állt a harmadik helyen, de két körrel a vége előtt elfüstölt alatta a Merci-motor. Viseltes motor volt már, hatodik versenyét futotta, kényszerből kellett beszerelniük szombaton a vadonatúj motor bizonytalansága miatt.

A Pirelli és a FIA a spái defektek miatt lépett fel szigorúan a gumikkal, és jelölte meg konkrétan a maximum és minimum értékeket.

A Williams kizárta volna, a Pirelli nem védte meg a Mercedest

A Williams-mérnök Rob Smedley a döntésre úgy nyilatkozott, szerint Hamiltont ki fogják zárni, ugyanis technikai szabálysértésről van szó, és technikai paraméterekben nem lehet kegyelem. "Ha a szárny fél milliméterrel nagyobb, az szabálytalan. Etéren nincs olyan, hogy kicsivel nagyobb, több vagy kevesebb" - mondta a Motorsport.com-nak.

Paul Hembery Pirelli-főnök megjegyezte, "ha van egy határérték, az nem véletlenül van". "Teljesítménybeli előnyt jelenthet, és a biztonságot is veszélyezteti, ha a korlátokat nem tartják be."

Vettel így marad második, a másik olasz kocsival Raikkönen ötödiknek ért be, miután a startnál az első sorban ragadt másodpercekig, és utolsónak esett vissza az első kanyarra. Végül nagyot mentett, ötödikig tudott előrejönni.

Hamilton 53 ponttal vezeti a világbajnokságot, ami óriási előny.

Hamiltonnak a bal hátsó gumija volt szabálytalan, a pilóta szerint ez a kocsi sebességét nem befolyásolta. "Ha egy, vagy legalább 0,5 lett volna az eltérés, vagy ha az összes gumi ilyen lett volna. Egy gumi, ez tényleg jelentéktelen. Nagyon sajnálnám, ha emiatt veszíteném el a versenyt" - aggódott még a felmentés előtt az angol.

Az Olasz GP hivatalos végeredménye

1    Lewis Hamilton    Mercedes    53 kör
2    Sebastian Vettel    Ferrari    53
3    Felipe Massa    Williams/Mercedes    53
4    Valtteri Bottas    Williams/Mercedes    53
5    Kimi Raikkonen    Ferrari    53
6    Sergio Perez    Force India/Mercedes    53
7    Nico Hulkenberg    Force India/Mercedes    52
8    Daniel Ricciardo    Red Bull/Renault    52
9    Marcus Ericsson    Sauber/Ferrari    52
10    Daniil Kvyat    Red Bull/Renault    52
11    Carlos Sainz    Toro Rosso/Renault    52
12    Max Verstappen    Toro Rosso/Renault    52
13    Felipe Nasr    Sauber/Ferrari    52
14    Jenson Button    McLaren/Honda    52
15    Will Stevens    Marussia/Ferrari    51
16    Roberto Merhi    Marussia/Ferrari    51
17    Nico Rosberg    Mercedes    50
18    Fernando Alonso    McLaren/Honda    47
-    Romain Grosjean    Lotus/Mercedes    1
-    Pastor Maldonado    Lotus/Mercedes    1