További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
Vettel remekül rajtolt, megelőzte a pole-ból kezdő Hamiltont az első kanyarban. Az angol besorolt másodiknak, Bottas és Ricciardo, illetve Räikkönen következett.
A 6. körben visszavágott Hamilton, visszaelőzte Vettelt, átvette a vezetést. Mögöttük Ricciardo próbálkozott bevetődős előzéssel, de nem jött össze, Bottas megtartotta a helyet. A csatának Ricciardo kiesése vetett véget, elment a Renault-motor.
Az első kerékcseréknél Vettel újra Hamilton sarkába került, de gyorsan lerázta a Merci a Ferrarit. Maga előtt találta viszont az eltérő taktikával próbálkozó Verstappent, akit a 23. körben előzött meg az első helyért.
Csata a továbbiakban a második helyért zajlott, Vettel, Bottas, Räikkönen és Verstappen lőtávon belül volt egymáshoz, Hamilton 10 másodperccel az élen.
Vettel és Verstappen újra kereket cserélt, Räikkönen lenyomta Bottast, és feljött másodiknak a hajrá kezdetére, Vettel és Verstappen is üldözőbe vette Bottast. Vettel öt körrel a vége előtt meg is előzte, Verstappenen volt a sor.
A Ferrari gyorsan megejtette az autócserét: Räikkönen elengedte Vettelt a második helyért.
Verstappen, ha nem is tisztán, de megelőzte Bottast, a finnt kissé leszorította a pályáról, de a belső ívet használta, így a mercis nem tehetett semmit. Miután Bottas minden hozható pozíciót elveszített, kivitték ismét kerékcserére, már mindegy volt, maradt az 5. helyen.
Verstappen óriásit hajrázott, az utolsó körben befogta Räikkönent is, és megelőzte a harmadik helyért. Csakhogy egy pillanatra lement a pályáról négy kerékkel, így a leintés után nem sokkal megbüntették, 5 másodpercet adtak az összidejéhez - így mégis Räikkönen lett a harmadik. Ez kínos pillanatokat szült a dobogósoknak fenntartott szobában.
Hamilton és Vettel ott volt ezekben a pillanatokban, de egyiküket sem érintette a dolog, a lényeg, hogy Hamilton 66 pontra növelte előnyét, Vettel a második hellyel még életben tartotta vb-sanszait. 75 pontot lehet szerezni az utolsó három futamon.
A Mercedes viszont elég pontot kapott Austinban az első és az ötödik hellyel ahhoz, hogy megnyerje a gyártók világbajnokságát. Sorozatban negyedszer.
Egy hét múlva Mexikói GP, ott már könnyen eldőlhet a pilóta-vb is, ha a verseny után Hamilton legalább 50 ponttal vezet, bajnok.