További Futball cikkek
- Három pontnál sokkal többet ért a ZTE felcsútiak elleni sikere
- A transzferguru szerint megvan az egyezség Szoboszlai Dominikék új edzőjéről
- Cseh Katalin bepanaszolta Orbán Viktort az UEFA elnökénél
- Jürgen Klopp lehetséges utódjáról: „Ha ő lesz a Liverpool edzője, akkor az zseniális”
- A magyar válogatott védője otthonra talált, szerződést hosszabbított olasz klubcsapatával
Ötvennyolc futam gond nélkül
A hétszeres világbajnok Malajziával szemben valóban csalódottnak látszott, amikor kiesésének okait elemezte: "A hidraulikus rendszerben megszűnt a nyomás, ezért nem tudtam sebességet váltani, és kicsúsztam, majd fel kellett adnom".
Legutóbb hasonló 2001. július 29-én, a hockenheimi Német GP-n történt vele, azóta ötvennyolc versenyen sosem volt gondja a kocsijával, műszaki hiba miatt egyszer sem kellett idő előtt versenyt befejeznie. (Akkor is épp második helyről állt ki, a benzinpumpa hibája miatt.)
Az F2005 gyors, de megbízhatatlan
Korábban ugyan csak az ötödik nagydíjra tervezték az F2005 bevetését, de a kudarc ellenére sem érzi úgy Schumacher, hogy elhamarkodták volna a bemutatását.
"Csalódott vagyok a kiesés miatt, de pozitívum, hogy az új autó versenyképesnek bizonyult, és biztos vagyok benne, a továbbiakban méginkább az lesz. Abszolút jó döntés volt, hogy már Bahreinben bevetettük" - értékelt.
Pontosan ez a véleménye Ross Brawn technikai igazgatónak és Jean Todt csapatfőnöknek is, utóbbi kiemelte, hogy "a tesztelésnél a megbízhatóságon kell a legtöbbet dolgozni".
A gumik miatt újra szenvedett Barrichello
Nem beszéltek róla viszont, hogy a Bridgestone gumi - akárcsak Malajziában - ezúttal sem bírta a meleget, és a cég újra használhatatlan készletet szállított. A péntektől váltóproblémákkal küszködő Rubens Barrichello annak ellenére, hogy az újabb váltógondok miatt szükséges motorcsere után utolsóként indult, biztosan pontszerző helyen végzett volna, ha nem hagyják cserben ismét a japán abroncsok.
"Legszívesebben elfelejteném ezt a hétvégét. A futam jól kezdődött, feljöttem az élmezőnyre, a gumikkal sem volt baj. Az első tankolás után viszont megint gyorsan kopni kezdtek. Egyre túlkormányozottabb lett a gép, körről körre rosszabbak lettek az abroncsaim" - nyilatkozta ő is a Gazzetta dello Sportnak. - "Három hét pihenő következik, így van időnk tesztelni. Sokat fogunk dolgozni, főleg Barcelonában, mert ott az aszfalt nagyon igénybe veszi a gumikat".
Briatore motorhibától rettegett
Bár hasonló problémájuk nem volt - Fernando Alonso végig biztosan vezette a versenyt - a Renault főnöke, Flavio Briatore mégis idegeskedett a futam alatt: a spanyol csapattársa, Giancarlo Fisichella mögött ugyanis a negyedik körben elfüstölt a motor.
"Győztünk, de végig izgultam, attól féltem, Fisichella motorhibája a másik autóval is megtörtéik. Minden körben eszembe jutott!" - mondta az olasz menedzser, aki nem hagyta ki a lehetőséget, hogy újra leszólja az ellenfeleit is. - Míg Schumacher versenyben volt, megnehezítette Alonso dolgát, de miután kiesett, már csak a gumikra és a motorra vigyáztunk. Nagyon könnyű győzelem volt".