Ágnes
-11 °C
-4 °C

80 millió eurós mezszponzort szerzett a Manchester United

2006.04.07. 00:30
Négy évre kötött nyolcvanmillió eurós mezszponzori szerződést a Manchester United. A befektető az amerikai AIG biztosító, amely rekordösszeggel támogatja a futballklubot: a 20,25 milliós jutattás a legtöbb, amit labdarúgó egyesület évente kap.
A világ legjövedelmezőbb mezszponzori szerződését kötötte a Manchester United: az amerikai AIG biztosító társaság a következő négy évre 56,5 millió fontért, azaz 81 millió euróért hirdethet a klub futballistáinak mezén.

20,25 millió évente

#alt#
Eltűnik jellegzetes Vodafone-embléma
"Nagy lépés ez a Manchester United számára, hiszen a szerződéssel megerősítjük helyünket a világ élvonalában" - idézte David Gill klubigazgatót az MU hivatalos honlapja.

A megállapodás a következő szezontól lép érvénybe, addig még a Vodafone felirat marad a United-mezen.

Visszaelőzhet az MU

A megállapodással az angol sztárklubé lesz a legjobban fizető mezszponzor, az eddig vezető Juventus másodiknak esik vissza. Az egyesület így visszafoglalhatja vezető pozícióját a leggazdagabb klubok listáján, amin a Real Madrid januárban megelőzte.

A spanyol El Mundo Deportivo című spanyol lap egyik tavalyi számában közölte a német SPORT+MARKT AG (SMAG) nevű kommunikációs és befektetési vállalat futballra vonatkozó gazdasági elemzéseit, melyben a SMAG utánajárt, hogy az európai élcsapatoknak mekkora bevételük van a trikójukon látható emblémából.

Még a Juventus az első

Jelenleg még a Juventus áll az élen 18,5 millió eurós bevétellel (1 millió euró=269 millió forint), Nedvedéket a Tamoil olajtársaság támogatja.

A második a Bayern München, a T-Mobile telekommunikációs cég 17 millió eurót tesz évente a bajorok költségvetéséhez, míg a harmadik a Real Madrid: a Siemens elektronikai vállalattól 14 milliót kapnak Ronaldoék.

A spanyol élgárdától jelenleg alig marad el a Manchester United, mely a Vodafone évi 13 milliójával számolhat, míg az angoloktól újabb egymilliónyi távolságra van a francia Lyon, amely az LG elektronikai multitól és az autógyártó Renault-tól 12 millió eurót kasszíroz évente.

A Bilbao már szakított a hagyománnyal

A 2004-es év végén az Athletic Bilbao szakított százéves hagyományával, és a klub nemzetközi kupameccseire szponzor nevét íratta a mezekre: a támogató maga a baszk tartomány, Euskadi volt. Így már csak egyetlen csapat, az FC Barcelona tartja a több mint százéves - 107 - tradíciót, vagyis nincs mezszponzora. Persze a katalánokat is csábítják: legutóbb a kínai állam, majd a betandwin.com nevű nemzetközi internetes fogadóiroda tett ajánlatot, hogy megjelenhessen Ronaldinho és társai mellkasán.

Már csak a Barcelona tartja magát

A betandwin annyit ígért, hogy a Barcelona a Juventus elé került volna, de nem tudni pontosan, többet-e 20,25 milliónál, amennyi az abszolut első MU-é lesz.

A klub vezetői hezitáltak, de egyelőre visszautasították az ajánlatot. A Barcelona elnöke, Joan Laporta a Mundo Deportivónak azt nyilatkozta, fontolgatják a mezszponzori szerződést, de csak úgy, ha ők kapják a legtöbb pénzt. A lap korábban biztos volt benne, ha legalább 19 milliót ajánlana valaki, szakítanának a hagyománnyal, de ez a következő szezontól kezdve már csak a második helyhez lenne elég, ez pedig valószínűleg nem tetszene Laportáéknak.

Az Arsenal is előrelép

Egy másik angol klub, az Arsenal szintén új logóval a trikóján játszik augusztustól: az Arsenalt az arab Emirates légitársaság évente 18 millió euró körüli összeggel segíti.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!