EU-szabályozás: az autóverseny-baleseteknél is rendőrt kell hívni
Teljesen értelmezhetetlen szintre lépett egy EU-szabályozás tervezete, amit még egy 2014 szeptemberi bírósági ítélet alapján, az úgynevezett VNUK-ügyben hoztak. Az új szabályozás értelmében minden motorral hajtott, személyszállításra alkalmas eszközre kötelező lesz harmadik félnél biztosítást kötni az EU 27 tagállamában, beleértve a traktorokat, a fűnyíró traktorokat és a versenyautókat is.
A 2014-es esetben egy szlovén férfi indított pert, amiért egy traktor utánfutója elsodorta a létrát, amin dolgozott, ő pedig az utánfutó biztosításának kárára szeretett volna kártérítést kapni, és nyert is.
Erra a brit székhelyű Motorsport Industry Associaton – a legnagyobb motorsport-biztosítással foglalkozó EU-s cég – vezérigazgatója, Chris Aylett hívta fel a figyelmet, aki szerint
Aki szeretné megvédeni az állását a motorsportban, az menjen biztosra, és kérje a munkáltatóját, hogy reagáljon az október 20-i határidő előtt, így ugyanis elérhetik, hogy a biztosításra való kötelezés csak a közúti közlekedésben résztvevő járművekre vonatkozzon.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.