Letöltés közben futtatható a játék
Mindenki utálja, ha feleslegesen sokáig kell várni valamire, legyen szó akár sorban állásról, a tömegközlekedésben eltöltött várakozásról, vagy jelen esetben arról, ha egy játék internetes vásárlása közben azt kell figyelnünk, hogy mikor éri már el a letöltés a 100 százalékot. Éppen ezért az Awomo olyan technológiát talált ki, amivel akár 10 százalékos letöltési állapotnál elkezdhetünk játszani.
"Ez szupergyors módja a játékok disztribúciójának. Most először olyan rendszert dolgoztunk ki, amelynek segítségével pontosan ugyanazt tesszük, mint az iTunes a zenével" - állítja büszkén Roger Walkdon az Awomo főnöke.
Miközben a zene digitális disztribúciója már megszokott a médiapiacon, addig a legális videojáték-letöltés még annyira nincs benne a köztudatban, és ez az új módszer elősegítheti elterjedését.
Az interneten való vásárlás egyik úttörője a Valve cég Steamje. A 2003-ban beindított szolgáltatás több mint 600 játékot kínál az interneten, és 20 millió felhasználója van. Ugyanakkor a Steamről és a hozzá hasonló elven működő Direct2Drive-ról letöltött játékokat csak úgy indíthatjuk el, ha már a teljes játék lejött. Mivel ezek a programok több gigabájtosak, előfordul, hogy a letöltés órákig tart.
Az Awomo rendszere úgy működik, hogy először letölti a játék legfontosabb fájljait, amellyel már elindítható, a maradékot pedig a háttérben töltögeti, miközben mi már a főhőst irányítjuk.