Arcfelismerő szoftver elemzi a vásárlókat

2009.09.23. 13:50 Módosítva: 2009.09.23. 13:50
Új megoldással, arcfelismerő szoftverrel elemezhetők a vásárlói szokások, ami lehetővé teszi, hogy a kereskedők minél nagyobb forgalmat érjenek el.

Az épület- és területvédelemmel foglalkozó Intellio Kft. szerdán bemutatott egy kiskereskedőknek szánt rendszert, amellyel a vevők arcát lehet elemezni. A szoftver felismeri a vásárló nemét, korát, és elemzi a viselkedését. Például megnézi, hogy az illető bemegy-e az áruházba a kirakat megnézése után, a plázában, szupermarketben merre halad, melyik boltot, pultot, terméket mennyi ideig nézi. A rendszer jelzi, ha az üzletben valahol torlódás, tömeg alakul ki, vagy ha a pénztárak előtt sokáig kell sorban állni.

Reklámkampányok elemzését is segíti a szoftver, hiszen a támogatásával megtudható, milyen korú és nemű ember mennyi ideig, a nap melyik szakában nézi az adott hirdetést. Az adatok akár hirdetésenként lekérdezhetők.

A rendszer az adatvédelmi szabályoknak megfelelően működik: nem menti el az arcról készült képet, csak statisztikai adatokat gyűjt, például a látogatószámot, a nemi megoszlást és a körülbelüli életkort. A kamerába néző arcokat 98-99 százalékos pontossággal ismeri fel, míg a kort néhány év különbséggel.

A társaság a tervek szerint az idén körülbelül ötven rendszert telepít. Szerbiában egy plázában már működik egy, az Egyesült Államokban most telepítenek egyet. Az egykamerás rendszer 1000-1200 euróba kerül, de a cég szerint be- és kijáratonként 2 kamera szükséges, illetve minden megfigyelni kívánt területre - például folyosókra, polcok elé - egy-egy további.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM