Betörne a reklámpiacra az Apple
A MediaPost szerint az Apple az iPad premierje után szinte azonnal bejelenti az iAd nevű kezdeményezést, ami egy mobilalapú reklámszolgáltatás lenne. A hírek szerint a premier április hetedikére várható, így tehát egy újabb frontvonal nyílik a hónapról-hónapra feszültebb Apple-Google-csatában.
Az Apple szándékai keveseket értek meglepetésként: a vállalat már hónapokkal ezelőtt megpróbálta felvásárolni az online értékesítésért felelős AdMobot, de a Google elhappolta a vállalatot a cupertinóiak orra elől. Végül januárban a Quattróban találták meg a megfelelő partnert, gyorsan fel is vásárolták a céget 275 millió dollárért.
Voltak persze egyéb jelek is: az Apple az App Store Tip-ek közt felhívta a fejlesztők figyelmét egy olyan hirdetési lehetőségre, ami figyelembe veszi az iPhone-t használó júzer tartózkodási helyét, így a lehető legrelevánsabb reklámokkal tudja bombázni őt. Valószínűleg ez a szolgáltatás lesz az iAd, amit a források szerint Steve Jobs a következő nagy dobásnak, és szokásához híven forradalminak nevezett.
A külföldi lapok szerint ugyanakkor az április hetedikei premier kevéssé valószínű. Az újságírók emlékeztetnek rá, hogy az iPad negyedikén jelenik meg, és bizonyára nem szeretné a vállalat a tabletjéről elterelni a figyelmet egy új szolgáltatással. Ugyanakkor a két termék egészen más csoportoknak készült: valószínűleg nem csökkenne a kereslet a hardver iránt, csak mert a hirdetők új szolgáltatást kapnak a kezükbe.
Akárhogy is, az Apple szinte biztosan piacra lép valamilyen mobilokra szánt hirdetéssel, kérdés csak a dátum körül lehet.