Facebook-gyilkos közösségi szájtot tervez a Google
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A lassan 500 millió felhasználóval büszkélkedő Facebook nyomába eredne a Google egy új közösségi szájttal, amit állítólag Google Me-nek neveznek majd. Az információt Kevin Rose, a Digg alapítója szellőztette meg a Twitteren. „Ok, hm, hatalmas pletyka: a Google hamarosan előáll a Facebook versenytársával, a Google Me-vel. Nagyon megbízható forrás.” – írta Rose, de azóta vagy meggondolta magát, vagy rászólt valaki, mert a Twitter-poszt mostanra eltűnt.
Bár látszólag kevés átfedés van a kereséssel hírnevet szerző Google és a jelenleg első számú social networking szájt, a Facebook tevékenysége között, a két cég szinte minden területen folyamatosan harcban áll egymással. A Facebook alig néhány napja jelentette be az Open Graph keresőfunkcióját, amelynek révén a Facebook platformját használó cégek tartalmai is megjelennek a közösségi szájton végzett keresések találatai között.
Határtalan hirdetési potenciál
A Google nem először próbálkozik betörni a közösségi piacra. Viszonylag korán, 2004-ben előállt az Orkuttal, de a szájt nem növekedett úgy, ahogy várták tőle, és csak Brazíliában, illetve Indiában lett igazán népszerű – ebből a két országból származik az Orkut forgalmának 88 százaléka. Gyakorlatilag érdektelenségbe fulladt a Google egy másik, az emailt és a közösséget ötvöző találmánya, a tavaly év végén bemutatott Wave, és néhány hónappal később a személyes adatokkal való trehány bánásmód miatt tragédiába torkollott egy másik kísérlet, a Buzz is. A The Next Web (TNW) szerint az lenne a logikus lépés, ha a Google egyesítené az Orkut 100 millió felhasználóját a Buzzéival (Buzz-accountja gyakorlatilag mindenkinek van, aki Gmailt használ, ez potenciálisan 200 millió felhasználót jelent).
„Egy a Google tulajdonában álló, és a cég által működtetett social media network csaknem határtalan hirdetési potenciált jelentene – írja a TNW. – Adjuk hozzá még ehhez, hogy még mindig sokan vannak, akik nem elégedettek a Facebookkal, és máris ott a szilárd alap, amire a Google építkezhet.”
A Google egyelőre nem reagált a pletykákra.