További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Google május közepén jelentette be új szolgáltatását, a Google TV-t, mely egyesítené a netes tartalmat, a hagyományos műsorszórással és a kábeltévékkel. Egy szintre emelik a különféle szolgáltatásokat, amiket olyan könnyen tudunk majd elérni, mint most a keresővel a netes tartalmakat.
A Google most a nagy amerikai tévétársaságoknál lobbizik, hogy támogassák az új szolgáltatást, úgy tűnik azonban nem nagy sikerrel. Pedig nincs sok ideje a cégnek, a Sony és a Logitech által gyártott első egységek ősszel kerülnek a boltokba, addigra el kellene indulnia a Google TV-nek. A Google-nak leginkább adatokra van szüksége, hogy ezt feldolgozva egy komplexebb felhasználói élményt nyújtson a tévézőknek.
Hogy jobban megértsük miről van szó, képzeljük el, hogy a tévénéző rákeres arra, hogy Született feleségek. A Google TV ekkor az aktuális műsorban is megkeresi az adás időpontját, és mellé tesz még találatokat az epizódokról, szereplőkről és egyéb online tartalmakat.
Az elmúlt hetekben a Google illetékesei találkoztak az ABC, a CBS,a Viacom, a Fox és az NBC tévétársasággal, hogy elmagyarázzák nekik, miről van szó – írja a Wall Street Journal az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva. A tartalomszolgáltatóknak azonban kétségeik vannak, hogy a Google elő tud állni olyan üzleti modellel, mely nekik is megérné.
A Google azt szeretné, hogy a tévétársaságok adatokat adjanak át a videókat tartalmazó oldalaikról, ezzel is megkönnyítve a keresést.
Nagyon sok szolgáltató – köztük az Apple és a Microsoft – is lehetővé teszi, hogy online nézzünk sorozatokat, filmeket, a Google ennél tovább megy. Azt ígérik, hogy bármilyen videót lejátszik, ami a neten megtalálható, függetlenül annak hosszától vagy helyétől – így akár a tévétársaság honlapján fent lévő videókat is megnézhetjük a tévén. Pontosan ez utóbbi aggasztja a társaságokat, félnek attól, hogy így ellenőrizhetetlen lesz a videó sorsa, teret engedve a kalózkodásnak is.
A Google nyomulása akár visszafelé is elsülhet, néhány társaság ugyanis már arról tárgyal, hogyan tudná blokkolni online tartalmát a hasonló lejátszók elől. A Google azt is szeretné, hogy a szolgáltatók jobb minőségű videókat is töltsenek fel, hiszen a nagy tévén sokkal jobb felbontásban lehet csak élvezni a műsort.
Anthony Soohoo, a CBS egyik vezetője úgy nyilatkozott, hogy nem zárkóznak el az új lehetőségektől, de egyelőre meg kell érteniük a Google üzleti modelljét. A Wall Street Journal forrásai szerint azonban a cégnek nincs kialakult üzleti terve, először felhasználókat szeretnének felmutatni a szolgáltatás mellett.