Kína létrehozná a világ legnagyobb városát
A következő hat hónapban körülbelül 150 nagyobb infrastruktúrát érintő projekt indul. Összekötik a kilenc város közlekedését, víz-, energia-, és telekommunikációs-rendszerét. Mindezt körülbelül 60 billió forintért. Egy expresszvonat szintén része lesz a hálózatnak: Hong Kongot köti majd össze a megavárossal.
„Az ötlet az, hogy az integráció után a városok lakói könnyedén utazhatnak majd, és igénybe vehetik az egészségügyi és egyéb létesítmények szolgáltatásait” – mondta Ma Xiangming, a project vezető tervezője a The Telegraphnak. Mint elmondta, egyelőre nincs neve az új területnek. Nem lesz olyan neve, mint Nagy-London, vagy Nagy-Tokió, mert nincs város a megapolis szívében. „Egyszerűen nem nevezhetjük el egy, már létező város után” – mondta.
Összesen 29 vasútvonal épül, 3100 mérföld (5000 kilométer) hosszan, így a városközpontok közötti utazás legfeljebb egy órára rövidül majd. A lakók az egész megapolisz vasúti közlekedésére érvényes jegyeket és bérleteket vásárolhatnak majd. A tervezők szerint 85 százalékkal csökkennek majd a telefonköltségek, fejlődnek majd az iskolák és a kórházak.
„A lakók megválaszthatják majd, hol vesznek igénybe egy szolgáltatást. Például az internet segítségével kiválaszthatják majd a legkevésbé forgalmas kórházat.” – mondta Ma Xiangming.
Az iparosodás miatt a szennyezés az egyik kulcsprobléma a Gyöngy folyó deltájában, ennek megoldását szintén egységesen kezelnék a továbbiakban, ahogy a benzin és az elektromosság szolgáltatását és árát is.
Ez még csak a kezdet
Az évtized végére Kína úgy tervezi, hogy még több embert költöztet városokba, 50-100 milliós és kisebb, 10-25 milliós városi zónákat hozva létre. Északon, a Bohai gazdasági körzet lakossága akár a 260 millió főt is elérheti majd.