A főpolgármester-jelölt szerint pártpolitikai csaták helyett valóban fejleszteni kellene Budapestet.
Évszázadonként egyszer előforduló lehetőség kapujában állnak.
2024.02.25. 06:02 Módosítva: 2024-02-27 16:57:24
A közlekedési és városmobilitási szakértő írása az Indexnek Ausztria radikálisan más szemléletéről.
Vitézy Dávid szerint ez alternatívát jelenthet a Rákosrendező körül zajló vitákban.
A kapitalizmust is megállították.
2023. december 14., 15:23
A volt közlekedési államtitkár szerint megállt a főváros fejlődése.
A környezetvédelmi engedélyt újból meg kell szerezni a beruházáshoz.
Korábban még nem volt hasonló Magyarországon.
2022. augusztus 4., 21:33
Már az is megvan, mire költik a keretösszeget.
2022.06.29. 16:42 Módosítva: 2022-06-30 16:33:12
Korábban már a takarítására sem volt pénze az önkormányzatnak.
A polgármester szerint akkor nem mernének rosszul dolgozni a hivatalnokok.
Erő Zoltán a partizánakciók híve.
A főpolgármester szerint a hétéves terv új alapokra helyezi az esélyteremtő, zöld és nyitott Budapest fejlődését.
A főpolgármester kabinetfőnöke attól tart, hogy a főváros többé nem szabhatná meg, hol és milyen magas épületek lehetnek.
Schneller Domonkos „nonszensznek" tartja, ami a sajtóban megjelent kedden az uniós pénzek elosztásáról.
Szálloda, lakóház, mélygarázs lett volna az egyedi ipari épületegyüttes helyén, de még nem kezdődik a bontás.
Ha eddig csak a metróvégállomás meg a foci jutott eszébe Újpestről, akkor itt az ideje, hogy más szemmel nézzen a főváros legészakibb kerületére. A közelmúltban megvalósult és a tervezett jövőbeni fejlesztések egy tudatosan építkező, nagyon is élhető, az ingatlanfejlesztőket és a lakosokat egyaránt vonzó városrész képét rajzolják ki, amire érdemes odafigyelni.
2020.06.02. 17:08 Módosítva: 2020-07-06 18:01:53
A mellékutcák lehetnek az új plázák, máshogy néz majd ki a lakásunk és szellemváros lehet a bulinegyedből. Szakértőkkel néztük meg a város jövőjét.
2019. szeptember 4., 17:54
Timmermans is arról beszélt, hogy több forrást kell biztosítani a fenntarthatóság jegyében a helyi döntéshozatalnak.
2019. augusztus 23., 17:47
Tornacsarnok kerül a fák, sportpályák helyére. 41 öreg fát vágtak ki a környéken lakók tiltakozása ellenére.
A jó lokáció persze ma is fontos, de már olyan kényelmi szolgáltatásokat is elvár a vásárló, melyek korábban nem is léteztek. Az épülő Etele Plaza példáján keresztül mutatjuk, milyen egy korszerű bevásárlóközopont.
2019.04.11. 15:50 Módosítva: 2019-04-12 15:57:44
Óriási sportberuházás miatt szűnik meg a tavalyi nyár egyik legnépszerűbb szabadtéri helyszíne, a Valyo Kikötő. A szervezők szerint Budapesten túl kevés a szerethető hely a Duna mellett.
2017. szeptember 16., 23:04
A politikusok képtelenek megérteni, minek egy hidat lezárni, ha abból senki nem gazdagszik meg, de amikor rájönnek, hogy simán csak hülyék vagyunk, már oké a dolog. Interjú a város kedvence, a Szabihíd szervezőivel.
2016. november 23., 15:22
Azt akarják elérni, hogy ne építési területekként kezeljék őket, hanem valós védelmük legyen.
2016.08.07. 11:02 Módosítva: 2017-02-17 09:19:22
Egyesek azt mondják óriási lehetőségek vannak még, mások szerint úgy járhatunk, mint Barcelona. Elkerülhető-e, hogy Budapest belvárosa múzeummá váljon, ahonnan kiszorulnak a helyiek?
Mire jó a védett homlokzat, ha leromboljuk? Bácskai János polgármestert ingatlanügyekről, műemlékekről és városrehabilitációról kérdeztük.
A Kerékpárosklub egyeztetett a főpolgármester-helyettessel, azután összeállított egy tervet.
2015. december 11., 17:52
Az MTA épületére Ybl Miklós is adott be tervet, de egy nappal később visszavonta.
2015.02.19. 19:15 Módosítva: 2015-02-20 10:00:12
A főpolgármester egyetemistáknak beszélt a főváros jövőjéről, de megkerülte a felvetett szexi témát.
Az első 2035-re épülne meg, ötezer embernek adna otthont a tervek szerint. A büdzsé 26 milliárd dollár.
2014. november 24., 09:05
Hága hasonló adottságú utcájában csodát tettek. A csótányok példáját követték.
2014. szeptember 22., 13:08
Az 1500 éves erődítményt a városfejlesztés sodorja egyre nagyobb veszélybe.
Kelenföld a közösségi közlekedés Mekkája lett, komoly fejlesztési potenciált látnak benne.
Győr főterének felújítását megint a Közgép nyerte, ugyanannyit kérnek, mint tavaly, pedig azóta módosultak a tervek.
Olcsó a város, és a környezet is rendben van, de a listákon mégis csak a középmezőnyben vagyunk.
A városlakók nem akarnak 150 méter magas felhőkarcolókat az Alexanderplatzra.
Budapestből Detroit lesz vagy New York? A legfontosabb a képzett munkaerő kiszolgálása lehet.
Két utca kivételével az autósforgalom is megszűnik, a december 31-ig tartó építkezés alatt pedig csak gyalogosforgalom lesz.
Öt nagy fejlesztést terveznek öt év alatt, az összes járat a Nagyállomásnál futna össze.
2011. november 30., 08:02
Egészen különös hangulata van egy Budapest hosszú távú stratégiájáról szóló konferenciának, néhány nappal azután, hogy felröppent a főváros megszüntetésének
híre.
Túlzsúfoltságtól bűzlő városokban látnak üzleti lehetőséget az informatikai cégek. Budapest sehol nincs a fejlettségi világrangsorban.
42 millióan laknák, a területe kétszer nagyobb lenne mint Wales.
Négy város (Piski, Déva, Vajdahunyad és Pusztakalán), valamint 15 kisebb település (Szántóhalma, Biharszentandrás, Sárfalva, Ópiski, Tompa, Bácsi, Batiz, Kiskalán, Szentkirály, Zeykfalva, Sztrigyszentgyörgy, Hosdát, Alpestes, Kisbarcsa, Keresztúr) összevonásával új nagyváros jönnel létre Erdélyben.
A városközpontban módosítani kellett a metróhálózat bővítésének tervét.
Emeletes lakóhíd a megújuló Albertfalva és Csepel között.
Szinte hihetetlen, hogy van egy Duna-sziget, amelyik nagyjából olyan messze esik a város szívétől mint a Margit, csak épp csodálatos fejlesztési potenciálja van.
A felügyelőbizottság elnöke Pócs Attila, kerületi SZDSZ-es képviselő lett.
"Budán és Pesten is legyen a most tervezettnél is hosszabb a 4-es metró.Járjon 5-ös metró Csepel és Kaszásdűlő között az Astoria érintésével.A 3-as metró menjen ki Káposztásmegyerig.Kössék össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel.Épüljön két új körút a pesti oldalon.Az 50-es villamos menjen ki Ferihegyre.A fogaskerekű pedig a Moszkva térig járjon.A Rákóczi úton és az Erzsébet hídon ismét járjon villamos.Az 1-es, 2-es és 3-as villamosak is hosszabb úton járjanak."Unió Érddel.
Ezt javasolja 2020-ig Budapest közgyűlése csütörtöki határozata alapján.
Tudta Ön, hogy a Nagy Lajos király útjának egyik végén volt a világ legnagyobb Gyurcsány-feje? Tudta Ön, hogy a másik végen az ország egyik legnagyobb forgalmú bevásárlóközpontja van? Tudta Ön, hogy éppen melyik az Ön sávja, amikor végigautózott rajta? Mi azonban nem ilyen okokból foglalkozunk ezzel a
zuglói úttal, hanem mert hatalmas lehetőségek rejlenek benne - egyelőre kihasználatlanul.
2008. szeptember 24., 13:15
Megint van szerencsénk egy máshol még nem reklámozott honlapot bemutatni az Urbanistán, ez pedig a
www.varosalom.hu.
2008. szeptember 12., 08:40
Olajmezőt találtak az Alföldön? Aranybánya nyílt a Bakonyban? Lobbizórobotot fejlesztettek ki a Műegyetemen? Nem tudunk róla, ennek ellenére a héten
a sajtó elkezdett foglalkozni azzal, hogy hol is legyen a budapesti olimpia helyszíne.