Eladó a MySpace

2011.06.29. 12:59
A 2005-ös vételi ár töredékéért adná el az amerikai médiabirodalom, a News Corp. a Facebook által leigázott közösségépítő oldalt, a MySpace-t. A tranzakciót szerdán jelenthetik be - tudta meg a Bloomberg.

35 millió dollárért adhatja el a Facebook egykori nagy versenytársát, a MySpace-t a tulajdonos News Corp., a vásárló pedig az online hirdetési piacon tevékenykedő Specific Media lehet - tudta meg a Bloomberg.

A Rupert Murdoch nevével fémjelzett amerikai médiabirodalom még 2005-ben vásárolta fel a céget 580 millió dollárért. Februárban még 100 millió dollárért adott volna túl a társaságon, akkor azt tervezte, hogy június végén végződő pénzügyi évében lezárja a tranzakciót.

A Bloomberg információi szerint a megállapodás még nem végleges és a News Corp. több lehetséges ajánlattevővel is folytat tárgyalásokat. Sem a News Corp., sem pedig a Specific Media nem kommentálta a híreszteléseket a Bloombergnek.

A MySpace havi látogatóinak száma 34,9 millió fő, ami potenciális közönséget jelent a Specific Media online reklámhálózatának. A MySpace valaha a Facebook legnagyobb riválisának számított, azonban nem tudott lépést tartani annak növekedésével és nagy veszteségeket termelt a médiabirodalomnak. A MySpace eredményei nincsenek feltüntetve a News Corp. gyorsjelentéseiben, de a közösségépítő oldalt magában foglaló divízió 2010 június 30-án lezárult pénzügyi évében 575 millió dolláros veszteséget szenvedett el a működési eredmény szintjén.

Egy októberi közlemény szerint ebből 100 millió dolláros veszteség volt a MySpace számlájára írható.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM