Eladósorban a Yahoo
Két és fél éves bukdácsolás után tegnap a szebb napokat is megélt internetes óriás, a Yahoo kirúgta a vezérigazgató Carol Bartz-ot. A cég igazgatótanácsa a Wall Street Journal értesülései szerint következő lépésként a cég eladását, vagy egy vetélytárssal való összeolvasztását tűzte ki, annyira nem bíznak már abban, hogy önerőből talpra áll a vállalat.
A mértékadó üzleti lap belsős információkra hivatkozva szellőztette meg az esetleges eladás hírét. Azt írja, az igazgatótanács szerint a cég még sokat ér, de már reménytelenül elveszítette az online bizniszben az innováció útját. A potenciális vevőkről egyelőre nem esett szó, de logikus lenne például az AOL, ami tavaly decemberben már közeledett a Yahoo felé szoros együttműködést keresve, vagy a Microsoft, ami 2008-ban egyszer már nekifutott a felvásárlásnak, de 45 milliárd dolláros ajánlatát több hónapos huzavona után elutasította a Yahoo. A cég részvényárfolyama egyébként azóta sokat esett, jelenleg 17 milliárdra értékeli a tőzsde a vállalatot.
Elemzők szerint lehetséges túlélési út a Yahoo előtt, ha eladja 43 százalékos részesedését az egyik meghatározó kínai internetes cégben, az Alibaba Groupban, és a befolyó pénzből megveszi a Hulut, amire építve megújulhat, mint online médiacég. A tőzsde egyébként pozitívan fogadta a vezérigazgató kirúgását, a hírre 5 százalékot emelkedett a Yahoo papírjainak árfolyama, ami azt jelenti, hogy a befektetőknek még van bizalmuk a cég iránt. A Reuters elemzése ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy nehéz lesz megfelelő utódot találni Bartz helyére, miután a Yahoo élén már több, milliárdos cégek élén sikert sikerre halmozó igazgató vallott kudarcot az utóbbi években.