![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Jönnek az új légpárnás hadihajók
Az amerikai haditengerészet pénteken adta le a rendelést az első, következő generációs légpárnás hajóra, amiből további nyolcat is rendelhetnek. Az új járművekkel a régi, hamarosan elöregedő gépparkot szeretné frissíteni a haditengerészet - jelentette be a Pentagon. A szerződést a védelmi fejlesztésekkel foglalkozó Textronnal kötötte a haditengerészet; ők vállalták, hogy legyártják a hajókat. A szerződésben foglalt összeg 213 millió dollártól 570 millióig terjed; a Pentagon hivatalos közleménye szerint ez annak függvényében fog módosulni, hogy hány hajót rendelnek az eredetileg tervezett nyolcból.
![LCAC (Landing Craft Air Cushion-class) légpárnás hajó](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/312/3121/31210/3121030_ad4b943682fcbfee7a6241beff9dbf54_wm.jpg)
Az első Ship-to-Shore Connector (SSC) – amely, mint a nevéből kiderül, a hadihajóktól a tengerpartig szállítaná a tengerészgyalogosokat – várhatóan 2017-ben érkezne, és három évvel későbbre várható a rendszerbe állítása. Az SSC-k várhatóan leváltanák azt a 91 LCAC (Landing Craft Air Cushion-class) légpárnás hajót, amelyeket a tengerészgyalogság már 1982 óta használ.
Az új SSC-k költsége, bár első pillantásra magasnak tűnik, a haditengerészet szerint lényegesen alacsonyabb, mint a jóval öregebb LCAC-k karbantartása. Egy hajó várhatóan 67 tonnányi rakományt tudna szállítani, 35 csomós (65 kilométer per órás) sebességgel, akár 25 tengeri mérföldnyi távolságra; ez elég ahhoz, hogy negyvenhat kilométeres távolságra eljuttasson egy tankot.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)