A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hétfői közleményében arra figyelmezteti a UPC előfizetőit, hogy a cég „ráutaló magatartással” kíván szerződést módosítani velük. A közlemény szerint a UPC Magyarország Kft. a közelmúltban levélben kereste meg előfizetőit, hogy meglévő szerződéseik helyébe újat ajánljon számukra. A cég a levélben azt kezdeményezi az előfizetőknél, hogy élő szerződéseiket közös megegyezéssel szüntessék meg, és kössenek egy új, a UPC állítása szerint a régivel mindenben megegyező tartalmú új szerződést velük „ráutaló magatartással”.
Ez a kifejezés a UPC levele szerint azt jelenti, hogy megszűntnek tekintik a régi szerződést és elfogadottnak az újat, ha az előfizető továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását, vagy az értesítést követő számláját befizeti. Az NMHH arra figyelmeztet, hogy az új szerződések valójában kevesebb védelmet nyújtanak az előfizetőknek, mint a régiek. Későbbi módosításukhoz, például díjemeléshez nem szükséges az előfizető beleegyezése, a hatályosuláshoz elég az előfizető hallgatása. A hatóság szerint tehát érdemes figyelmesen elolvasni a tájékoztató levelet, és aki ragaszkodik a régi szerződéséhez, az haladéktalanul jelezze ezt a cég ügyfélszolgálati elérhetőségein.
Az NMHH aggályosnak tartja a UPC által küldött értesítést, mivel a szolgáltató a szerződés esetleges megváltoztatásáról hagyományos levélben tájékoztatta előfizetőit, a levélen nincs dátum, nem állapítható meg belőle sem a régi szerződés megszűnésének, sem a ráutaló magatartással létrehozni kívánt új szerződés létrejöttének napja. Nem derül ki az sem, hogy ha valaki nem akar hozzájárulni a változtatáshoz, akkor milyen határidővel kell jelezze ezt. Az NMHH hivatalból vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy a UPC a rá vonatkozó elektronikus hírközlési jogszabályokban foglaltaknak megfelelően járt-e el, nem sérültek-e az előfizetőket védő garanciális szabályok.