Tovább szárnyal a Facebook
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Facebook közzétette aktuális pénzügyi gyorsjelentését, és a számok csattanós választ adnak a napokban elterjedt, a felhasználók elvándorlásáról és a hirdetési kedv csökkenéséről szóló pletykákra. A cég negyedéves bevétele 1,46 milliárd dollár volt, ebből 1,25 milliárd a hirdetésekből jött össze, azon belül is 375 millió a mobil platformokon megjelenő reklámokból. Ez 30 százalékos arányt jelent a teljes hirdetési bevételből, ami óriási szám, hiszen egy évvel ezelőtt még egyáltalán nem voltak hirdetések a mobilos Facebookon. A cég nyeresége 219 millió dollár volt, annak ellenére sikerült profitot termelni, hogy az idei év első hónapjaiban a költségek nagyon elszaladtak, elérték az egymilliárd dollárt (ez 60 százalékos emelkedést jelent egy év alatt). Igaz, meg is volt a helye a felfújódott büdzsébe öntött pénznek, négy hónap alatt a Facebook négy fontos fejlesztést indított el: a Graph Search-öt, az új üzenőfalat, a Facebook Home-ot, és a hirdetőknek szóló Partner Categories programot.
Az aktív felhasználók száma 1,11 milliárdra nőtt, ezen belül a mobilos platformokról (is) bejelentkezők száma 751 millióra. A kizárólag mobilon facebookozók száma már 189 millió, ez egy év alatt több mint a duplájára emelkedett, és jól mutatja, miért küzd annyira a közösségi oldal a mobilos hirdetési felületek kihasználásálért. A napi átlagos felhasználószám 665 millió volt márciusban, vagyis az aktív (havonta legalább egyszer bejelentkező) felhasználók 60 százaléka van ott egy átlagos napon az oldalon. Ez azt mutatja, hogy a felhasználók nem unnak bele a facebookozásba, épp ellenkezőleg, az aktivitás lassan, de biztosan nő, negyedévenként 1-2 százalékkal. Érdekesség, hogy a napi felhasználók számában most vette át a vezetést a világ maradék része kategória Európa, Észak-Amerika és Ázsia előtt.
A közel másfél milliárdos bevétel a cég történetének második legjobb negyedéves eredménye, ennél többet csak a tavalyi utolsó negyedévben kaszált a Facebook - igaz, akkor a karácsonyi szezon hatalmas marketinges kampányai duzzasztották fel a kasszát, most pedig uborkaszezonban sikerült ezt majdnem megismételni. Bár a felhasználók összetételében egyre kevésbé hangsúlyos Európa és Észak-Amerika, a számok azt mutatják, hogy a bevétel nagy részét még mindig az itt lakó felhasználók generálják: 1,1 milliárd dollár származott innen, a felhasználók több mint felét adó többi régióból pedig kevesebb mint 400 millió. Egy amerikai facebookozó három hónap alatt átlagosan 3,5 dollárt hozott a cég konyhájára, egy európai 1,6-ot, míg egy ázsiai 64 centet, az összes többi kontinens lakóinak átlaga pedig éppen fél dollár volt.