Bajban van a Foursquare
Nem volt könnyű éve a Foursquare-nek, a népszerű helyzetmegosztó szolgáltatásnak. Sok pletyka röppent fel arról, hogy nehéz befektetőket találni, és a bevételek sem úgy alakultak, ahogy tervezték. A cég belső történéseit ismerők szerint a nehéz idő a munkatársakat és a potenciális befektetőket is kikezdte.
A munkatársak munkamorálja alacsony, az emberek a kiutat keresik. A befektetők is türelmesek voltak, de ennek a türelemnek lassan vége. A cég vezetése pedig nem tesz meg mindent, hogy eloszlassa a félelmeket.
Egyesek szerint a probléma a cég vezetésével van. Evan Cohen ügyvezető és Dennis Crowley között nem teljesen felhőtlen a viszony, nem segítik egymást kellőképpen. Ehhez még hozzátesz egy lapáttal Crowley stílusa, hogy mindent megoszt magáról Twitteren. Így bárki láthatja nyaralásáról, bulizásairól szóló képeket, amit sokan nem tartanak helyénvalónak akkor, amikor bajban a cég.
A Tumblr eladása is érzékenyen érintette a Foursquare-t, hiszen mindkettő New York-i startup. Sokszor egymáshoz hasonlították őket a techvilágban, hiába szolgáltattak két teljesen különböző területen. Sokáig úgy tűnt, a Yahoo akár fel is vásárolhatná a Foursquare-t, de Marissa Mayer a Tumblrt választotta, és nem valószínű, hogy a közeljövőben megint kiadnának 1,1 milliárdot egy másik startupért.
A tumblres eset felnyitotta az emberek szemét a Foursquare-nél. Nagyon sok pénzről van szó, és ezek az emberek nagyon sokat dolgoztak az elmúlt négy évben, magyarázta egy bennfentes.
Persze a Foursquare sikere nem a versenytársa eladásán vagy Dennis Crowley tweetjein múlik majd. Sokkal inkább azon, hogy mikor sikerült befektetőt találniuk, illetve hogyan alakulnak a bevételeik. Mára már több mint ötmillió bejelentkezés jut egy napra, hétvégénként ez a szám hatmillióra nő. Havonta ötvenmillióan látogatják a szolgáltatás oldalait. Hiába nagy a növekedés, a befektetők még többet akarnak. A munkatársak pedig tudják, hogy tenni kellene valamit a sikerhez.