További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Mindegyik nagy technológiai cég sorban áll a tévécsatornáknál, abban reménykedve, hogy sikerült szerződést kötniük a műsorok sugárzásáról. A Wall Street Journal szerint nemrég a Google is felkereste a médiacégeket, hogy egy internetes tévészolgáltatáshoz licencelné a tartalmaikat. Bár az internetes videotékákban már most is elérhetők a legnépszerűbb sorozatok epizódjai, az üzleti napilap informátorai szerint a Google nem ilyen ajánlattal állt elő, hanem egy olyan megoldással, ami teljesen átalakítaná az online médiapiacot.
Pontosan úgy szeretné sugározni a tévéadást, ahogyan a kábelszolgáltatók, tehát nem epizódonkénti letöltésről van szó, hanem élőben sugárzott videofolyamról. Ha sikerül tető alá hozni a szerződést, akkor a Wall Street Journak úgy véli, a Google-nek is muszáj lesz elfogadnia a médiacégek szokványos feltételeit, tehát csomagokban kell árulnia a csatornákat. Ez azt jelentené, hogy a néhány népszerű csatorna mellett ki kellene fizetnie a kevésbé vonzó csatornák sugárzási díját is.
Néhány éve a Google megkereste a médiacégeket egy hasonló ajánlattal, de a tárgyalások befulladtak. Azóta viszont sokat változott a piaci helyzet, a többi forgalmazó is országos sugárzási jogot igényel, és a Google mellett számos más cég, például az Intel, a Sony és az Apple is a médiavállalatokat ostromolja.
Valódi igények szolgálatában
Ha a Google és a többi cég megállapodik a tartalomgyártókkal, az fenekestül felforgathatja a hírközlési piacot. Gyakorlatilag megszűnne a műszaki infrastruktúra tulajdonosának (itthon: UPC, Magyar Telekom, Invitel) a természetes és káros monopóliuma, és egymással akadálytalanul versenyző cégek ajánlatai közül választhatnának a fogyasztók. Az infrastruktúra tulajdonosának pedig egyetlen feladata lenne: eljuttatni a műsort a szerverektől a tévéképernyőkig.
A Wall Street Journal szerint a technológiai cégeknek árban meg kell verniük a kábeles cégeket, és ugyanolyan széles kínálattal kell rendelkezniük, különben a nézők nem fognak váltani. Mi inkább óriási lehetőséget látunk ebben, ami a médiacégeknek is vonzó lehet. A Google online infrastruktúrája valószínűleg olyan új üzleti modelleket is lehetővé tenne, amire 60-as években földbe gyökerezett kábeltévés cégek nem képesek.
Ilyen lenne például a percdíjas alkalmi előfizetés, a rugalmasan alakítható csomagok. A kisebb, független csatornák akár egyesével is szerződést köthetnének a Google-lel arról, hogy a nézők egyedül rájuk is elő tudjanak fizetni, és az új csatornák bevezetése is nagyságrendekkel könnyebb lenne. Nem lenne szükséges kidobni egy meglévő csatornát a családi csomagból, hiszen elég emailben elküldeni az új csatorna elérhetőségét a potenciális előfizetőknek.