Napi egymilliárdot kaszál Japán kedvenc mobiljátéka
A Gungho nevű fejlesztőcsapat mobilos játéka, a Puzzle & Dragons rajongótábora idén 945 százalékkal bővült Japánban. Az ország kedvenc mobiljátékával már 17 millióan játszanak – azaz elmondható, hogy nagyjából minden nyolcadik japán ezzel szórakozik. A játék egyelőre még csak Japánban és az Egyesült Államokban elérhető, de a Gungho tervezi, hogy egyes európai országokban még idén elérhetővé teszik az Androidra és iOS-re is elkészült játékot.
Nem meglepő, hogy a Gungho Online Entertainment dagadtra kereste magát a játékkal: az eddigi bevételük 2013-ban 763 millió dollár volt, amiből a nettó haszon 287 millió dollár (hogy a maradék majd félmilliárd mire ment el, rejtély). A pénz java a második pénzügyi negyedévben jött össze: akkor 446 milliós bevételt és 161 milliós hasznot könyvelhetett el a cég. Az eredményeket elemző Dr. Serkan Toto szerint ez azt jelenti, hogy a játék átlagosan 4,9 millió dollár, vagyis 1 milliárd 126 millió forint körüli bevételt hoz naponta.
A Puzzle & Dragons ránézésre olyan, mintha egy színkirakós logikai játékot, például a Columnst vagy a Puyo Pop Fevert kereszteznének egy klasszikus labirintusos-szörnymészárlós játékkal. A képernyő alsó részén tologathatjuk a színes elemeket, és ha összerakjuk a megfelelő kombinációt, azzal sebezhetjük a feltűnő ellenfeleket.