További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A közösségi hálózatokon azért használnak címkéket (hashtag), hogy könnyebben összefűzhessék az adott témához tartozó bejegyzéseket. A Facebook júniusban valószínűleg ezért vezette be a címkézést, de a friss elemzések szerint ennek az égvilágon semmi értelme nem volt.
Az Edgerank Checker adatai szerint a Facebookon a címkéknek nem volt hatása. Általában ezek jelentősen megnövelik az adott oldal forgalmát, mivel a felhasználók is használják ezeket, így az információ sokkal több emberhez eljuthat. A Facebookon ezt nem lehetett megfigyelni – sőt, az sem kizárt, hogy épp az ellenkező hatást érték el az új rendszerrel.
A Twitteren még működött
A címkéket a Twitter tette népszerűvé; a felhasználók így sokkal könnyebben, közvetlenebbül tudtak egy adott témáról beszélgetni. Az elmélet szerint a felhasználók, ha rákattintanak a címkékre, rengeteg, a témához kapcsolódó tartalmat tudnak elérni. Ezek közül néhány téma robbanásszerűen elterjedhet.
A címkék népszerűségét látva a Facebook fejlesztői joggal gondolhatták úgy, hogy ez az ő közösségi hálózatukon is működne, így júniusban integrálták a rendszerbe a címkézést, majd néhány hét múlva a mobilos alkalmazásba is beépítették.
Az Edgerank több mint 500 facebookos oldalt vizsgált át júliusban. Az oldalakon belül 35 ezer posztot elemeztek; ezek közül 6 ezernél használták a címkéket. Az elemzéshez az Edgerank átlagolta az egyes oldalak címkés és címke nélküli forgalmát. Végül megállapították, hogy a címkézésnek semmilyen hatása nincsen.
Az elemzők azt is megvizsgálták, hogy a Twitteren mennyire hatékony a címkék használata. Az eredmények szerint a twitteres címkék megsokszorozhatják az adott téma forgalmát; mint elmondták, kétszer akkora az esélye, hogy valaki újraposztolja az adott tartalmat, ha kapcsolódik hozzá címke.
Kösz, nem kérünk szórólapot
Az Edgerank azt gyanítja, hogy a facebookos címkék azért nem váltak be, mert az emberek nem kattintanak rájuk. A cég szerint ez azért lehet, mert nem megfelelően használják őket: sok cég a saját termékeit kapcsolja az egyes címkékhez, és mivel erre kattintva többnyire reklámokat kapnak, az emberek nemhogy használni nem akarják ezeket, de még rákattintani sem.
A Facebook szóvivője a CNET-nek azt nyilatkozta, hogy a közösségi hálózaton használt címkék elemezése ennél összetettebb folyamat, ráadásul a Facebook algoritmusai inkább a minőségi tartalmakat megosztó vagy kínáló bejegyzéseket részesítik előnyben, mint a címkézett bejegyzéseket.