Az Amazon tarolhat okostelefonjával
A világ legnagyobb online kereskedelmi vállalata, az Amazon napokon belül belép az okostelefonok piacára. Ha a hírek igazak, akkor már szerdán bemutatja saját mobilját. A nagy kérdés, hogy van-e keresnivalója egy új szereplőnek a majdnem telített piacon.
Az Amazon mobiljáról sok pletyka keringett az elmúlt időszakban, a legérdekesebb, hogy fejmozgással lesz irányítható. Ha például a felhasználó enyhén balra billenti a fejét, akkor a kijelzőn megjelenik egy rejtett panel. A négy kamera segítségével tudja pontosan követni a felhasználó fejének mozgásait, ezek a kamerák a mobil négy sarkába lesznek elhelyezve.
A mobil kijelzője 4,7 hüvelykes lesz és 720p felbontású. A hátulsó kamerája 7 megapixeles lesz. Qualcomm Snapdragon processzort tesznek bele és 2 GB RAM-ot.
De nem is ez a lényeg, hiszen ez megfelel egy átlagos okosmobilnak. A lényeg az árazás lesz, hiszen az Amazon mindig is ezzel próbált szeletet kihasítani egy már meglévő piacból. Emlékezzünk, ezt tette az e-könyv-olvasók piacával és a tabletpiacon is néhány évvel ezelőtt.
Az okostelefonok piaca hatalmas, 2013-ban 990 millió darabot adtak el. Az emberek egyre több időt töltenek el telefonaikkal, tavaly 2 óra 51 percet töltöttek mobiljaik nyomogatásával. A két legnagyobb gyártó a Samsung 31,3 százalékkal és az Apple 15,3 százalékkal.
Ha az Amazon labdába akar rúgni, akkor olcsón kell adnia a mobilt. Egyes szakértők szerint 99 dollár lesz az ár, ha a felhasználó vállalja az Amazon prime előfizetést és az ezzel járó kötöttséget.
A Forbes becslései szerint egy év alatt 3 milliárd dolláros bevételhez juthat az Amazon az okostelefonnal, ehhez még hozzájön 500 millió dollár, amit a felhasználók a prime szolgáltatással költenek el. Mindez akkor igaz, ha a cégnek sikerült egy százalékos részesedést elérni, vagyis nagyjából tízmillió mobilt eladni. A piaci elemzők szerint ez egyáltalán nem elképzelhetetlen.
Az Amazon célja most sem az, hogy a mobilok eladásával keressen pénzt, hanem a tartalom eladásával. A vágy megfogalmazásától a tényleges megvásárlásig élő hidat szeretné eltüntetni. A cégnek jelenleg húszmillió prime előfizetője van, ők évi 99 dollárt fizetnek prémium tartalmakért. Ha csak a fele megveszi a mobilt, megvannak a fent említett számok és akkor még nem is beszéltünk az új előfizetőkről, akiknek számát nagyjából ötmillióra becsülik.