Elnézést kért a felugró ablakok kitalálója
Ön is utálja a felugró ablakos hirdetéseket? Nincs egyedül, a net 95 százaléka gyűlöli, ha egy oldal meglátogatásakor külön ablakokban kéretlen hirdetések pattannak az arcába. Viszont ilyenkor ne azt átkozza, aki kitalálta ezt az egészet, hiszen az Ethan Zuckerman nevű jóember is nagyon sajnálja, ő se úgy gondolta ám.
A pop-up atyja, aki ma már az MIT kutatója, több mint húsz évvel ezelőtt írta meg az első felugró ablak kódját, és ő se számított rá, hogy mivé válik a kreálmánya. Akkoriban a Tripod.com nevű webtárhely-szolgáltatónál dolgozott, ahol felmerült az igény, hogy olyan módszert dolgozzanak ki, hogy úgy rendeljék az iparágat eltartó hirdetéseket a felhasználóik honlapjaihoz, hogy ne kelljen közvetlenül az oldalba ágyazni.
A hirdetőket ugyanis aggasztotta, hogy a reklámjaik nem mindig passzoltak eléggé az oldal tartalmához, ahol megjelentek. Zuckerman felidézi, hogy a felugró ablak ötlete akkor született meg, amikor egy nagy autós cég kiakadt, hogy a hirdetésük egy anális szexszel foglalkozó oldalon jelent meg.
Ekkor írtam meg a kódot, amely megnyitott egy ablakot, és megjelenített benne egy hirdetést. Elnézést kérek. Jó szándékkal tettük
– írja a mindent megbánó Zuckerman, aki a cikkében egyébként amellett érvel, hogy a netnek teljesen el kéne szakadnia magától a hirdetésalapú üzleti modelltől is.