Újraindítja a Facebook az Atlas nevű hirdetési platformját. Még tavaly vették meg a Microsofttól, de alapos újratervezés után valójában most kezdik el használni. A fő cél, hogy hatékonyabban tudják követni a különféle eszközökön keresztül a hirdetések útját. Vagyis azt, ha a telefonunkon kattintunk egy hirdetésre, de már a táblagépünkön vásároljuk meg az ott látott terméket.
A Facebook hivatalos blogbejegyzése szerint a programot a megvásárlása után alaposan átírták, hogy hatékonyabban tudják vele követni, mennyire talált célba egy-egy hirdetés. Ezt hagyományosan a böngésző által tárolt sütikkel szokták mérni, de ezekkel több gond is van. Egyrészt nem működnek mobilon, másrészt a böngészőhöz kötöttségük miatt nem tudják elég pontosan követni a felhasználók tevékenységét.
Ezt váltaná le a Facebook az „emberalapú marketinggel”. A név arra utal, hogy reményeik szerint pontosabbá válik a felhasználók követése a különböző platformokon, eszközökön és alkalmazásokon keresztül. Emellett az új rendszerrel az online kampányokat a való világbeli vásárlásokkal is igyekeznek összekötni. Annak a részleteiről még nem beszélt a cég, hogyan fog működni a technológia, de az biztos, hogy így még hatékonyabban értékesíthetik majd a felhasználóikról felhalmozott óriási adattömeget a hirdetőknek.