Forma–1 futóművet kapott egy harci jármű
A világon először használtak egy, a Forma–1-ben bevezetett technológiát harci járműveknél. A BAE Systems új fejlesztése lánctalpas járművekből csinál szuperérzékeny lengéscsillapítású futóművet.
Az Active Damping (aktív csillapítás) nevű rendszert a ma is rendszerben álló, Svédországban gyártott CV90 harci járművekre fogják felszerelni. Az új futóművel a CV90-es nemcsak gyorsabban haladhat még durvább terepeken is, de emellett a jármű gyorsulásán is 40 százalékkal javítottak. Az új fejlesztéssel sikerült javítani az amúgy is világszínvonalú CV90-en, így a manőverező képességét és a gyorsaságát tekintve szinte minden konkurensét állva hagyja.
Az aktív lengéscsillapító rendszert először a Forma–1-ben használták az 1990-es években. Az aktív csillapítású jármű figyelembe veszi a jármű sebességét, és ennek megfelelően változtat a felfüggesztéseken és az úttartáson. Ezzel a módszerrel a jármű mindig vízszintes helyzetben haladhat. A megnövelt stabilitás abban is segít, hogy még a rossz terepviszonyok is csak minimálisan károsítsák a járművet, így hosszabb távon a karbantartási költségeik is alacsonyabbak lesznek.
Ha a technológiát olyan harci járművekhez használják, mint a CV90, az az összecsapásokban is helyzeti előnyt jelenthet. A járművek simább mozgása miatt kisebb lesz a függőleges rázkódás, így a fedélzeti géppuska kezelőinek könnyebb lesz célra tartaniuk.
Ezt a fajta lengéscsillapító rendszert eredetileg karbonszálas vázú versenyautókhoz tervezték, amiknek a tömege sokszor a 700 kilogrammot sem éri el. A BAE Systems mérnökeit igencsak megizzasztotta a feladat, hogy a futóművet 35 tonnás járművekben is tudják alkalmazni, de a közelmúltban elvégzett teszteken a CV90 sebességrekordot döntött durva terepen, megelőzve az MBT-k (Main Battle Tank) eredményeit is.