750 ezer eurós (227 milliós) befektetést kapott az online hirdetési csalások kiszűrésére szakosodott startup, az enbrite.ly. A magyar cég 2014 végén a Slush startupverseny fődíjaként 500 ezer euróra kapott ígéretet. Ezt egészítette ki az osztrák SpeedInvest, az Enbritely Holding, valamint az Evli Bank.
Az enbrite.ly lényege, hogy kiszűri azt a forgalmat, amit kifejezetten a forgalomgenerálásra kifejlesztett, azaz a nem valós érdeklődést szimuláló algoritmusok keltenek. A weboldalak kódjába könnyen beépíthető megoldás folyamatosan gyűjti és elemzi a forgalmi adatokat, és riasztja az oldal gazdáját, ha valami furcsát talál.
A probléma alapja, hogy az online reklámokért alapvetően a kattintásszám alapján fizetnek a hirdetők, márpedig ezt a statisztikát nagyon könnyű mesterségesen generált forgalommal és más trükkökkel manipulálni. Magyarul a netet reklámokra kattintgató robotok lepik el, az Enbrite.ly pedig ez ellen kínál – mostantól díjnyertes – megoldást.