Az LG Display már a januári CES-en is ódákat zengett az OLED technológiáról, így nem meglepő, hogy a legújabb tévéjüket is ilyen panellel szerelték föl. Az ebben rejlő lehetőségeket jól példázza az új készülék: az 55 hüvelykes képernyőjű tévé kevesebb mint 1 milliméter vastag, így a tömege sem éri el a két kilót.
Az új tévét az LG nem szériadarabnak szánta, csak egy prototípusnak, de már ez is jól mutatja, hogy milyen lehetőségeket kínál az OLED technológia.
Nem túlzás azt állítani, hogy a kísérleti modell közelebb áll egy poszterhez, mint egy hagyományos tévéhez. A szupergirhes tévét egy mágneses alátéttel lehet a falra rögzíteni; ha szeretnénk máshová tenni a készüléket, csak le kell kaparnunk a falról.
Hiszek egy OLED-ben
Az OLED-et nem csak az LG tartja a tévégyártás új irányvonalának. Mivel az OLED (organikus fénykibocsátó dióda) képernyőkben van egy szervesvegyület-réteg is, emiatt könnyen formálhatók; az OLED-kijelzők nemcsak hihetetlenül vékonyak, de hajlíthatók is lehetnek. (Rossz nyelvek szerint az ipar a hajlított tévékkel próbálja kiküszöbölni az LCD technológia rákfenéjét, a rossz betekintési szöget: mivel az LCD-k képe oldalról sokkal rosszabbul látható, mint a plazmáké vagy a képcsöves tévéké, inkább hajlított kijelzőt gyártanak, amit eleve szemből kell nézni.)
Az OLED további előnye, hogy a szerves vegyület a saját fényét is sugározhatja, így nincs szükség háttérvilágításra, így végeredményként jobb kontrasztarányt kapunk, mint a hagyományos LCD tévékkel.
Az LG arra számít, hogy idén 600 ezer, jövőre 1,5 millió OLED tévét adhatnak el.