Elfutottak a pénzzel a babakocsis nők
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Elképesztő patthelyzet alakult ki az Innovatív Generáció egyesület kedd esti prezentációs versenyén, aminek a tétje 320 ezer forint volt. Egy percig úgy tűnt, hogy nem tudnak győztest hirdetni, de végül a zsűri gálánsan megoldotta a dolgot.
A Dohány utcai Hátsó Kapuban megrendezett verseny nagyjából úgy zajlott le, ahogyan a startupversenyek szoktak, azaz mindegyik csapatnak 2-2 percben kellett bemutatni a vállalkozási ötletét, ezután pedig válaszolni a zsűri kötekedő kérdéseire.
Az Innovatív Generáció megmérettetése annyiban különbözik a többitől, hogy az itt megjelenő csapatok nem feltétlenül a következő egymilliárd dolláros céget akarják felépíteni, a fókusz ugyanis a társadalmi hatáson van. A résztvevők mind részt vettek egy 3 hónapos képzésen, ahol megismerték a startupok gondolkodásmódját, eszközkészletét, és megtanulták az ideillő szavakat is, és most már szemrebbenés nélkül tudnak olyanokat mondani, hogy
Vagy valami hasonlót. Ahogy a szervezők fogalmaztak, ezen a képzésen nagyon más a légkör, mint általában Magyarországon vagy a tágabb közép-európai régióban. „Nálunk egyáltalán nem ciki hibázni, a résztvevőkkel együtt mi is sokat hibázunk és tanulunk belőle. Ez fontos, mert így működnek a globális startupok is” - mondta Ágoston László, az Innovatív Generáció egyik alapítója.
Mivel a zsűri két első helyezést hirdetett ki, ráadásul a közönségszavazatok is egyenlőn oszlottak el e két csapat között, a szervezőknek két lehetőségük lett volna. Az egyik az, hogy elfelezik a fődíjat, amivel lett volna két közepesen boldog győztesük. Végül Rét Zsófia, társalapító, inkább nyomást gyakorolt a zsűrire, hogy oldják meg az általuk okozott galibát, ők azonban a döntésüket nem akarták megváltoztatni. Inkább bedobtak még egy fődíjra elegendő összeget. A legnagyobb részt a magyar startupok amerikai terjeszkedését segítő Traction Tribe vállalta magára, és a sorozatvállalkozó és tanácsadó Schleer Tamás, valamint a tavalyi győztes Bodó Péter (Route4U) is beszállt egy kisebb összeggel.
Az egyik győztes a Fuss babakocsival csapata. Az egész Nyári Zsolt és Fruzsina családi hobbijaként indult, de mára mozgalommá nőtt a babakocsis sportolás, több mint hatszáz támogatóval. Nyáriék rájöttek, hogy hazánkban nem kaphatók a futáshoz is használható babakocsik, úgyhogy elkezdték azokat forgalmazni, kölcsönzőt nyitottak, képzéseket indítottak, és igyekeznek összekötni egymással az érdeklődőket, hogy tudjanak egymásnak segíteni.
A másik győztes pedig a Copodium nevű csapat, akik a kereskedelem IMDB-jét akarják létrehozni. Ez egy vásárlói közösség lesz, melyben a felhasználók megoszthatják egymással a tapasztalataikat, megkönnyítve a többiek döntését. Az előadott példáikban a hajvasalótól az okostelefonig minden szerepelt, és nagy hangsúlyt akarnak fektetni az alsó kategóriás eszközökre, amiről viszonylag kevés információ áll a rendelkezésünkre. A csapat a rendszert webshopokba építené be, illetve a begyűjtött adatokat a gyártóknak is értékesítenék.
Evett már seprűt?
Múlt héten Debrecenben is megtartották az Innovatív Generáció helyi versenyét, amelyen jóval kevesebb drámai fordulattal a gluténmentes ciroklisztkeveréket gyártó GluGlu kézműves pékmanufaktúra került ki győztesen. Öt év kísérletezéssel sikerült úgy összeállítani a receptet, hogy a végeredmény finom legyen. Most a gyártást akarják fellendíteni, hogy a termékeik országszerte elérhetők legyenek.
Akik futottak még az ötleteikkel:
- WooPair: társkeresés kerítőkkel, azaz megkérhetjük az ismerőseinket, hogy ők mutassanak be minket lehetséges jelölteknek.
- Ursuslupus: a cél az, hogy az újrahasznosított termékek menő és megfizethető cuccok legyenek.
- Tanítsmeg.hu: egy közösségi platform és keresőoldal, ahol láthatóvá válnak a legjobb szabadidős kurzusok és hobbitanfolyamok
- Pesthajnal: napindító bulikat szerveznek, amelyeken mostanáig több százan vettek részt. Munka előtt lehet közösségben táncolni, jógázni vagy kávézni.
- H@ckWork: a szerényebb keresetű munkavállalók Robin Hoodjai akarnak lenni, jogi segítséget nyújtanának azoknak, akik elvesztették az állásukat. Egyfajta Szakszervezet 2.0-t akarnak létrehozni.
- FunCrowding: ne csak hirdetéssel, hanem a megrendelt videók legyártásával is lehessen pénzt keresni a Youtube-on. Az a cél, hogy az emberek 5-10 dollárt összedobva létrehozhassanak még nem létező tartalmakat.
A debreceni kínálat:
ParkolÁsz: a nagyvárosi forgalom 20-25 százaléka parkolóhelyet keres éppen, de az autósoknak nincs távoli hozzáférésük a parkolóházak helyadataihoz. A ParkolÁsz jutalékot kér a parkolóházaktól az alkalmazással megvalósult parkolások árából. A másik bevételi forrás a parkolási szokások megfigyelésével létrejött adatbázis, amivela a forgalmat lehet elemezni. A rendszer későbbi terjeszkedését segíti, hogy az IoT térnyerésével az utcai parkolóhelyek is kiegészülnek foglaltságot jelző szenzorokkal, amivel teljeskörű parkolási megoldást tudnak majd nyújtani az autósoknak.
Amorffactory: közösségépítéssel felturbózott 3D printing szalon, amely a prémium termékek gyártására, régi tárgyak felújítására helyezné a hangsúlyt.
Pickboss: raktárak folyamatirányítási rendszerének optimalizáslása színes ledekkel. A komissiózás folyamatát teszi gyorsabbá
ZengOver: a XXI. század zenegépe, amit a felhasználók az okostelefonjukkal irányíthatnak. Beleköthető a Spotify, hogy nagy legyen a kínálat, és mikrotranzakciókkal lehet majd dalokat venni a kocsmákban.