Luca, Ottilia
2 °C
5 °C

Elfutottak a pénzzel a babakocsis nők

2015.06.10. 16:37

Elképesztő patthelyzet alakult ki az Innovatív Generáció egyesület kedd esti prezentációs versenyén, aminek a tétje 320 ezer forint volt. Egy percig úgy tűnt, hogy nem tudnak győztest hirdetni, de végül a zsűri gálánsan megoldotta a dolgot. 

A Dohány utcai Hátsó Kapuban megrendezett verseny nagyjából úgy zajlott le, ahogyan a startupversenyek szoktak, azaz mindegyik csapatnak 2-2 percben kellett bemutatni a vállalkozási ötletét, ezután pedig válaszolni a zsűri kötekedő kérdéseire.

11406438 451297375028738 1288059082183578611 n
Fotó: Innovatív Generáció - !Gen5 / Facebook

Az Innovatív Generáció megmérettetése annyiban különbözik a többitől, hogy az itt megjelenő csapatok nem feltétlenül a következő egymilliárd dolláros céget akarják felépíteni, a fókusz ugyanis a társadalmi hatáson van. A résztvevők mind részt vettek egy 3 hónapos képzésen, ahol megismerték a startupok gondolkodásmódját, eszközkészletét, és megtanulták az ideillő szavakat is, és most már szemrebbenés nélkül tudnak olyanokat mondani, hogy

a target grouppal történő validáció után leanben lekódoltunk egy MVP-t, úgyhogy most pitchelek egyet a venture capital partner előtt.

Vagy valami hasonlót. Ahogy a szervezők fogalmaztak, ezen a képzésen nagyon más a légkör, mint általában Magyarországon vagy a tágabb közép-európai régióban. „Nálunk egyáltalán nem ciki hibázni, a résztvevőkkel együtt mi is sokat hibázunk és tanulunk belőle. Ez fontos, mert így működnek a globális startupok is” - mondta Ágoston László, az Innovatív Generáció egyik alapítója.  

Mivel a zsűri két első helyezést hirdetett ki, ráadásul a közönségszavazatok is egyenlőn oszlottak el e két csapat között, a szervezőknek két lehetőségük lett volna. Az egyik az, hogy elfelezik a fődíjat, amivel lett volna két közepesen boldog győztesük. Végül Rét Zsófia, társalapító, inkább nyomást gyakorolt a zsűrire, hogy oldják meg az általuk okozott galibát, ők azonban a döntésüket nem akarták megváltoztatni. Inkább bedobtak még egy fődíjra elegendő összeget. A legnagyobb részt a magyar startupok amerikai terjeszkedését segítő Traction Tribe vállalta magára, és a sorozatvállalkozó és tanácsadó Schleer Tamás, valamint a tavalyi győztes Bodó Péter (Route4U) is beszállt egy kisebb összeggel. 

Az egyik győztes a Fuss babakocsival csapata. Az egész Nyári Zsolt és Fruzsina családi hobbijaként indult, de mára mozgalommá nőtt a babakocsis sportolás, több mint hatszáz támogatóval. Nyáriék rájöttek, hogy hazánkban nem kaphatók a futáshoz is használható babakocsik, úgyhogy elkezdték azokat forgalmazni, kölcsönzőt nyitottak, képzéseket indítottak, és igyekeznek összekötni egymással az érdeklődőket, hogy tudjanak egymásnak segíteni.

A másik győztes pedig a Copodium nevű csapat, akik a kereskedelem IMDB-jét akarják létrehozni. Ez egy vásárlói közösség lesz, melyben a felhasználók megoszthatják egymással a tapasztalataikat, megkönnyítve a többiek döntését. Az előadott példáikban a hajvasalótól az okostelefonig minden szerepelt, és nagy hangsúlyt akarnak fektetni az alsó kategóriás eszközökre, amiről viszonylag kevés információ áll a rendelkezésünkre. A csapat a rendszert webshopokba építené be, illetve a begyűjtött adatokat a gyártóknak is értékesítenék.

Evett már seprűt?

Múlt héten Debrecenben is megtartották az Innovatív Generáció helyi versenyét, amelyen jóval kevesebb drámai fordulattal a gluténmentes ciroklisztkeveréket gyártó GluGlu kézműves pékmanufaktúra került ki győztesen. Öt év kísérletezéssel sikerült úgy összeállítani a receptet, hogy a végeredmény finom legyen. Most a gyártást akarják fellendíteni, hogy a termékeik országszerte elérhetők legyenek.

Akik futottak még az ötleteikkel:

  • WooPair: társkeresés kerítőkkel, azaz megkérhetjük az ismerőseinket, hogy ők mutassanak be minket lehetséges jelölteknek.
  • Ursuslupus: a cél az, hogy az újrahasznosított termékek menő és megfizethető cuccok legyenek.
  • Tanítsmeg.huegy közösségi platform és keresőoldal, ahol láthatóvá válnak a legjobb szabadidős kurzusok és hobbitanfolyamok
  • Pesthajnal: napindító bulikat szerveznek, amelyeken mostanáig több százan vettek részt. Munka előtt lehet közösségben táncolni, jógázni vagy kávézni.
  • H@ckWork: a szerényebb keresetű munkavállalók Robin Hoodjai akarnak lenni, jogi segítséget nyújtanának azoknak, akik elvesztették az állásukat. Egyfajta Szakszervezet 2.0-t akarnak létrehozni.
  • FunCrowding: ne csak hirdetéssel, hanem a megrendelt videók legyártásával is lehessen pénzt keresni a Youtube-on. Az a cél, hogy az emberek 5-10 dollárt összedobva létrehozhassanak még nem létező tartalmakat.

A debreceni kínálat:

ParkolÁsz: a nagyvárosi forgalom 20-25 százaléka parkolóhelyet keres éppen, de az autósoknak nincs távoli hozzáférésük a parkolóházak helyadataihoz. A ParkolÁsz jutalékot kér a parkolóházaktól az alkalmazással megvalósult parkolások árából. A másik bevételi forrás a parkolási szokások megfigyelésével létrejött adatbázis, amivela a forgalmat lehet elemezni. A rendszer későbbi terjeszkedését segíti, hogy az IoT térnyerésével az utcai parkolóhelyek is kiegészülnek foglaltságot jelző szenzorokkal, amivel teljeskörű parkolási megoldást tudnak majd nyújtani az autósoknak.

Amorffactory: közösségépítéssel felturbózott 3D printing szalon, amely a prémium termékek gyártására, régi tárgyak felújítására helyezné a hangsúlyt.

Pickboss: raktárak folyamatirányítási rendszerének optimalizáslása színes ledekkel. A komissiózás folyamatát teszi gyorsabbá

ZengOver: a XXI. század zenegépe, amit a felhasználók az okostelefonjukkal irányíthatnak. Beleköthető a Spotify, hogy nagy legyen a kínálat, és mikrotranzakciókkal lehet majd dalokat venni a kocsmákban.