Nomádok, gyilkosok, ősi hősök és Disney-figurák
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A konferencia a Just Cause 3-mal keződött; ez az Eidos egyik korábbi sikercíme. Az első rész még csak kísérletezés volt a járműhasználattal, a nagy, nyitott területekkel és a sandbox akcióval, a második viszont a megjelenése idején az év egyik meglepetésjátéka lett.
A harmadik rész még magasabbra emeli a lécet: 400 ezer négyzetkilométer bejárható terület, elképesztő ejtőernyős akciók, vezethető járművek, tuningolható fegyverek; még nagyobb terep, még nagyobb robbanások, még több lőporfüst. A Just Cause 3 decemberben jelenik meg, PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra.
A Platinum Games nevét a minőségi akciójátékok kedvelői jól ismerik. Ők fejlesztették a Bayonettát, a Vanquisht és a Metal Gear Rising: Revengeance-t is, és gyakran dolgoznak együtt más stúdiókkal. A következő projektjük egy új Nier-játék lesz; az előző rész Playstation 3-ra és Xbox 360-ra jelent meg néhány éve, és bár nekem még mindig rémálmaim vannak tőle, az új epizódon Inaba Atsushi, a Platinum egyik vezető tervezője dolgozik. Ha ebből indulunk ki, a folytatásnak sokkal jobbak az esélyei – a Platinum még a menthetetlennek tűnő projektekből is ütős játékokat tud faragni.
Hogy mikor jelenik meg, azt még nem tudni: Inaba szerint „eltart még egy darabig, mire elkészül”.
Régi motorosok
Ahogy várni lehetett, mutattak egy trailert a Rise of Tomb Raiderből is; a november 10-én, PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra megjelenő játékot Brian Horton magasztalta, majd átadta a szót a fejlesztőknek, akik lelkesen ecsetelték a koszos bőr létrehozásának nehézségeit. A Square Enix Montreal vezetője, Patrick Neaux elmondta, hogy készül a mobilos Tomb Raider-játék, a Lara Croft: Go is; ebből is mutattak egy rövid trailert.
A Heavensward, a Life is Strange és az új Dragon Quest-mellékszálegy rövid montázsban voltak láthatók a konferencián, majd Hashimoto Sindzsi lépett a színpadra. A Final Fantasy VII remake trailerét mutatták be, amit a Sony konferenciáján is láthattunk. A játék egyelőre Playstation 4-exkluzív, de nem marad így örökre; hogy még milyen platformokon és mikor jelenik meg, az nem derült ki. Az viszont igen, hogy az eredeti játék IOS-re készülő mobilverziója még idén nyáron elérhető lesz.
Mivel Hashimoto a Kingdom Hearts-széria producere, a közönség joggal számíthatott egy újabb Disney-Square együttműködésben készülő játékra. Nem is maradt el: az új mobiljáték talán nem az volt, amire a Kingdom Hearts-rajongók többsége számított, de a Kingdom Hearts 3 a szívük kellős közepébe találhatott.
Ezután ismét megfuttatták a Sony konferencián már látható World of Final Fantasy trailert; ez nem teljes értékű folytatás lesz (az a Final Fantasy XV), hanem egy mellékszál, cuki karakterekkel, körökre osztott harccal, színpompás világgal.
Régi Final Fantasy, új Hitman, legújabb Deus Ex
Christian Elverdam az IO Interactive-tól érkezett; ők fejlesztik a Hitman-szériát. Az egyszerűsítés jegyében a régi sikersorozatokról mostanában leveszik a sorszámokat (Doom, Tomb Raider), és ez történt a Hitmannel is. Hiába, hogy új helyszínek, új küldetések és új lehetőségek várnak az új bérgyilkos-szimulátorban, továbbra is a vonalkódos nyaktetkós bérgyilkost alakíthatjuk. A Sony tegnap már bemutatta a játékot, de mivel házon belül készül – az IO Interactive korábban az Eidoshoz tartozott –, logikus, hogy itt is megfuttatták. A fejlesztők minden eddiginél nagyobb szabadságot ígérnek: magunk dönthetünk, hogy a célpontunkat csendben, zongorahúrral öljük meg, vagy egy vállról indítható rakétával.
Láthattunk egy trailert a Final Fantasy XV-ből is; ez lesz a Square Enix következő nagy dobása. „Ha valaha megjelenik” – tehetik hozzá a cinikusok, és igazuk is van: a játék fejlesztése 2006-ban kezdődött, csak akkor még Final Fantasy XIII Versus néven futott. Ez nem újdonság, a tri-Ace-szel közösen készített Star Ocean viszont az. (Hogy az Integrity and Faithlessness alcím kinek a lelkén szárad, azt nem árulták el.) A játék megjelenéséről Japánban már április óta tudni lehet, de az új hír volt, hogy nyugaton is megjelenik – a trailer lezárása szerint ez 2016-ra várható. A fejlesztők szerint klasszikus, old school japán szerepjátékra számíthatunk.
A Square Enix Montreal képviseletében David Anfossi és Mary DeMarie mutatták be a stúdió új játékát, a Deus Ex: Mankind Dividedet. Az új epizód két évvel az előző rész, a Human Revolution után játszódik, egy olyan világban, ahol a művégtagot és gépi implantátumokat viselők számkivetetté váltak. Az ugyancsak bedrótozott főszereplő, Adam Jensen a kiborgokat elnyomó hatalmak ellen fog harcolni; ebben egy csomó futurisztikus kütyü fogja segíteni, mint a lecsatolható nanopengék vagy a speciális szenzorok.
A Mankind Divided mégsem agyatlan akciójáték lesz, nagy hangsúlyt kapnak a szerepjáték-elemek is. „Az egyik legjobb akció-RPG-t szeretnénk piacra dobni” – mondta DeMarie, majd ezután bemutatták az első videót a játékmenetről. A játék 2016 első felében jelenik meg, PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra.
One more thing...
A konferencia csakugyan Steve Jobs emblematikus mondatával, a „van itt még valami”-vel zárult. Bejelentettek egy új szerepjátékot, amin egy új csapat, a Tokyo RPG Factory dolgozik; a csapat klasszikus japán szerepjátékokat fog fejleszteni. A Project Setsuna csak két koncepciós vázlat erejéig kerül a kivetítőkre, de már zajlik a fejlesztése, és a tervek szerint már jövőre megjelenhet. Mi tagadás, Steve Jobs azért sokkal meggyőzőbb volt, amikor az ikonikus mondat után az első Iphone-t húzta elő a zsebéből.