153-szor hívták, most 229 500 dollárjuk bánja
Nyilván ön is érzett már úgy, hogy szívesen széttörne egy piranhákkal teli akváriumot annak a köcsög telemarketingesnek a fején, aki a legalkalmatlanabb időpontokban hívogatja. Nincs ezzel semmi baj, sokan vagyunk így ezzel, főleg kánikula idején. A jelek szerint Texasban sincs ez másként, bár Araceli King nem piranhákat, hanem pert indított a Time Warner Cable (TWC) ellen. És a bíróság 229 500 dollár kártérítést ítélt meg neki.
A TWC összesen 153 automatikus hívást indított King telefonjára. Pechjük volt, mert King telefonszáma csak korábban tartozott egy bizonyos Luiz Perezhez, most már ő használja. A cég viszont még azután is automatikus hívásokkal bombázta Kinget, hogy egy hétperces beszélgetésben elmagyarázta a cég egyik képviselőjének, hogy ő nem Perez, hanem.
A TWC arra használja az interaktív telefonos rendszert, hogy így figyelmeztessék a számláikat késve fizető ügyfeleket. Ismét pechjük volt, mert a vonatkozó szövetségi törvényt, a Telephone Consumer Protection Actet pont arra találták ki, hogy véget vessenek az automatikus hívásos, illetve telemarketinges zaklatásoknak.
A manhattani bíróságon Alvin Hellerstein úgy ítélte meg, hogy a TWC nem kereste elég hatékonyan Perezt, hogy ezzel oldják meg a problémát, ehelyett Kinget zaklatták. A kompenzáció meglehetősen busás volt: King 1500 dollárt kapott minden téves hívás után. Ebben nyilván szerepe volt annak is, hogy a hívások közül 74 azután futott be, hogy King már beperelte a céget; a bíró szerint ezek után képtelenség elhinni a TWC védekezését, miszerint nem tudták, hogy nem Perezt hívogatják.
Az alperes automatikus hívásokkal zaklatta a felperest, míg végül pert kellett indítania ellenük, hogy leállítsa őket, de a TWC még ekkor sem vette a fáradságot, hogy frissítsék a felhasználói adatbázisukat.
– írta Hellerstein az ítélet indoklásában.
Az ügy még nem zárult le, a TWC fellebbezett a döntés ellen. A tárgyalást július 27-re tűzték ki.