![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Örülhetnek a Facebook részvényesei, mert a közösségi portálhoz tartozó képmegosztón, az Instagramon elég jól pörögnek a hirdetések. Hivatalos számokat még nem tettek közzé, de egy értékesítő nemrég elárulta, hogy nagy mértékben sikerült felpörgetni az üzletet.
Az Instagram tavaly augusztusban tette elérhetővé a hirdetéskiszolgáló interfészét (egy API-t), mellyel a partnerei el tudják adni a szabad reklámfelületeket. A Brand Networks nevű vállalatnak augusztusban még csak 50 millió hirdetése jelent meg a felületen, szeptemberben már 100 millió, decemberben viszont 670 millió.
Az árak is folyamatosan változnak: szeptemberben 5,21 dollár volt ezer megjelenés, ez novemberre 7,2 dollárra emelkedett, majd decemberre visszaesett 5,94 dollárra.
Ezek a számok persze csak egyetlen hirdetői partnertől származnak, és elképzelhető, hogy az Instagram összesített hirdetői forgalma más trendet mutat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)