Az orosz fejlesztésű SHERP teherautó pont úgy néz ki, mintha egy kisgyerek azt kívánta volna, hogy változzon életnagyságúvá a távirányítós autója. És amikor valaki elviszi tesztvezetésre, ő is pont olyan kiszámíthatatlanul vezeti, mint ahogy egy gyerek tenné.
A SHERP-pel könnyű kísértésbe esni, mert bírja a strapát. 70 centis akadályokon is átgurul, úgy lehet vele hóban csúsztatni, mint az álom, és – a Hummerekkel ellentétben – még akkor is kivágja magát, ha beszakad alatta egy tó jege.
A SHERP tervezője, Alekszej Garagasian ügyesen választotta meg a járműhöz szükséges elemeket. A teherkocsi tömege csupán 1300 kiló, de legalább nem terheli meg az 1,5 literes, 44,3 lóerős motort. A négyhengeres dízelmotorhoz ötfokozatú váltó tartozik. A SHERP szárazföldön 45 kilométert tehet meg óránként, vízben araszolva 6-ot.
A teherkocsit alapkiszerelésben strapabíró polimerréteg védi, a tankba 58 liter dízel fér. Ha valakinek ez nem elég, és futja az extrákra is az 50 000 dolláros vételáron felül, akár nagy teljesítményű generátorral vagy további burkolatokkal is felturbózhatja a SHERP-et.