A Wired online kiadása új módszerrel próbálja kezelni a hirdetéseket blokkoló olvasókat. Ha a böngészőben nem tudnak megjelenni a hirdetések, akkor letiltják a tartalom megjelenítését. Ugyanakkor az olvasók egy kis havidíj befizetésével hirdetések nélküli hozzáférést szerezhetnek.
Ezzel egy vicces hidegháború vette kezdetét az online hirdetések piacán. Máris megjelentek azok az appok, amelyek elhitetik a portálokkal, hogy nem is használunk hirdetésblokkolót, miközben valójában igen.
Van már olyan Chrome böngészőplugin is, amivel minden tartalmat kihomályosíthatunk, hogy csak a hirdetések látsszanak. Oké, a fent látható tartalomszűrő csak poénból jött létre az Ostoba Hülyeségek Amikre Senkinek Nincs Szüksége & Szörnyű Ötletek Hackathon nevű rendezvényen.
Hogy hová vezet ez a háborúzás, még nem tudni. Ha megjelennek a hirdetésblokkolóblokkoló-blokkolók, és mindenki csak újabb és újabb fegyverek készít, annak nem lesz jó vége, mert még a végén kitalálja valaki, hogy az internet is olyan zárt rendszer legyen, mint a tévé, ahol a felhasználó csak ül, olvas és kussol.