A Facebook hadat üzen a klikkvadászatnak
A Facebook még tavaly júniusban közölte, hogy megváltoztatják a hírfolyam tartalmát szabályozó algoritmust, méghozzá úgy, hogy a felhasználó számára érdekes anyagokkal, és ne kattintásra csábító tartalmakkal töltse a drága idejét. Csütörtökön jelentették be, hogy ehhez két dolgot fognak figyelembe venni: az egyes oldalakon töltött időt, és a megjelenő posztok sokszínűségét.
Az előbbi törekvés arra irányul, hogy kiszűrjék a kattintásvadász oldalakat, ahol a mennyiséget a minőség elé helyezik. Ez elsősorban a telefonos felhasználókat célozhatja: a közlemény szerint a Facebook a mobil böngészőben megnyitott instant cikkekre fordított időt fogja mérni. Így pontosabb adataik lesznek róla, hogy milyen tartalmak érdeklik a felhasználót, és ennek alapján szortírozhatják a hírfolyamban feltűnő anyagokat.
A Facebook jelentése szerint a felhasználóik számos forrásból tájékozódnak, több kiadó anyagait is olvassák; ezért döntöttek úgy, hogy szélesebb merítésből válasszák ki a hírfolyamba kerülő cikkeket. Vagyis nem feltétlenül ugyanattól a tartalomszolgáltatótól fogunk több cikket látni, hanem a minket érdeklő témákban kapunk releváns találatokat. A Facebook szerint a kiadóknak nincs mitől tartaniuk, az új megoldás nem fogja érezhetően befolyásolni a nézettségüket.