A Facebook új partnereket talált a bolti kártyás tranzakciókat kezelő cégek közt, így most már azt is mérni tudja, hogy a közösségi portálon megjelenő hirdetése megtekintése után mit vásároltunk. De még ha nem is veszünk semmi se, akkor is pontosan tudni fogja, hogy milyen boltokban jártunk, mert ezt ellenőrizni tudja az okostelefonokon futó alkalmazásán keresztül.
A közösségi portál a mobilban lévő gps, a környékbeli wifi hotspotok és a mobilhálózat cellainformációi alapján méri be, hogy merre járunk éppen, és ezt összeköti az üzlethelyiségek koordinátáival.
Ez az új megoldás arra késztetheti a hirdetőket, hogy még többet költsenek, hiszen a Facebook végre adatokkal is alá tudja támasztani a hirdetések hatékonyságát. A vásárlások túlnyomó többsége pedig még mindig boltokban történik, nem online.
A felhasználókat viszont arra késztetheti ez a megoldás, hogy kikapcsolják a Facebook helymeghatározási funkcióját, már csak azért is, mert másképp nem lehet kikapcsolni a bolti nyomkövetést. Sokan már most is letiltják a Facebookot a GPS-ről, annak ellenére, hogy ezzel más, hasznos és kényelmes funkció is elérhetetlenné válik.
Hasonló hirdetései már a Google-nek is vannak, és a keresőcég is nyomon követi a boltokban tett látogatásokat. A Google nemrég jelentette be, hogy hirdetéseket helyez el a térképén, és a keresőjében már tavaly elkezdett olyan reklámokat megjeleníteni, amelek közeli üzleteket hirdettek.
Ezek a mérések nagy előnyt jelentenek a tévés és nyomtatott hirdetésekhez képest, amelyeknél teljes képtelenség pontosan nyomon követni, hogy melyek generáltak tényleges vásárlást. De még a hagyományos online hirdetéseknél is többet nyújtanak, hiszen azoknál is általában csak a kattintást követő vásárlásokat tudják eredményként felmutatni a hirdetőknek.