További Tech cikkek
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
- Azonnal cserélje le, ha ilyen routert használ!
Jókora veszteséget könyvelt el az LG a tavalyi utolsó negyedévben, és hat év alatt most először a teljes cégre kihatott a mobilos részleg gyenge teljesítménye – derült ki a dél-koreai társaság szerdán nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentéséből.
A mobilos és az autóalkatrészeket gyártó részlegeket okolja a cég az év végi rossz teljesítményért. A mobilrészlegnek 2,51 milliárd dollár volt a forgalma, ami 23 százalékkal maradt el a tavalyi utolsó negyedévhez képest.
Összesen 55 millió mobil adott el az LG 2016-ban, ám ebben nemcsak a csúcskategóriás G5 és a V20 van benne, hanem a sok középkategóriás, kevesebb hasznot hozó modell is. Tavaly még 59,7 milió mobilt adtak el.
Mindezek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy az LG dobta a nem túl sikeres moduláris dizájnt, amit tavaly a G5-ön mutatott be, és a február végén megjelenő G6 sokkal konzervatívabb felépítésű lesz. Azt pletykálják, hogy a G6-ot szemből szinte teljesen beborítja a kijelző, és állítólag vízálló lesz.
Abból is profitálhat az LG, hogy a hazájában a legnagyobb riválisának tekintett Samsung nem mutatja be az új Galaxy S8-at a barcelonai mobilkongresszuson, így nagy esély van rá, hogy a február végi világeseményen mindenki nagyobb figyelmet szentel majd a G6-nak.
Egész 2016 üzleti teljesítményét nézve az LG 12,2 százalékkal növelni tudta a nyereségét, 1,16 milliárd dollárra, és ebben a háztartási eszközöket, légtisztítókat és légkondicionálókat gyártó üzletág, valamint a szórakoztató elektronikai részleg játszotta a kulcsszerepet.
Az LG optimistán tekint 2017-re, magasabb egyszámjegyű növekedésre számít a bevételben, és jóval nagyobb nyereséget prognosztizál. Ugyanakkor a vállalat törékenységét jelzi, hogy a komoly negyedéves veszteséghez elég volt egy nem túl népszerű mobilt piacra dobnia, miközben a rivális Samsung még úgy is masszívan nyereséges volt, hogy közben óriásit bukott a hibás Note 7-tel.